Beantwoord

PIN Okay, betaling geweigerd (?)

• 6 October 2021
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Enfin, onze matrassen werden vanmorgen afgeleverd.
Betaling, 2500 euro, mobiel. Het apparaat meldt: PIN Okay.
Even later: betaling geweigerd.
Nog eens, weer hetzelfde. Nog eens, helaas.
Er is voldoende saldo en het bedrag is onder de daglimiet.
Dat ging lekker, was via ING.
"Weet je wat, we betalen het in 2 delen…"

Ik liet mijn vrouw deze keer pinnen, zij pint het vaakst en weet mijn PIN-code.
1e deel: Prima.
Nu het 2e deel: PIN Okay, betaling geweigerd.

Dit wordt vervelend.

Dan maar het 2e deel betalen vanaf de rekening van mijn vrouw. Dat ging gelukkig goed.

Maar eh … je zult die mogelijk níet hebben… Geen 2e rekening, of wel een 2e rekening, maar niet genoeg saldo.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt?

p.s. Het is een bekend en gerenommeerd bedrijf, dat al 50 jaar bestaat en grote merken voert en een CBW keurmerk heeft.

icon

Beste antwoord door A. Deen 6 October 2021, 10:36

Bekijk origineel

4 reacties

Ik had het laatst ook bij het leveren van de zonnepanelen. Ik wist niet dat er twee limieten zijn één op de pin en nog een soort dag limiet en ik had de verkeerde opgehoogd. Ik heb het opgelost door het bedrag ter plaatse over te maken. 

Reputatie 5
Badge +5

Super!
Heel hartelijk dank. Ik wist dit ook niet eerlijk gezegd.
Gecheckt en inderdaad, de pin limiet staat op 1500 per dag. 

Moet erover nadenken of ik dit misschien niet moet ophogen.
Nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +6

Het zou fijn zijn als die apparaten konden melden waarom de betaling mislukt . In dit geval dus bijvoorbeeld  : ‘ Uw daglimiet is te laag voor deze betaling ‘ . Ik denk dat veel mensen niet weten wat hun limiet is . Bij een pinbetaling van een hoog bedrag kunnen we de limiet tijdelijk verhogen . Ik neem aan dat die daglimiet desgewenst permanent hoger of lager te zetten is , met een bedrag dat beter bij ons betaalgedrag past . Ik ken mijn limiet ook niet en ga het controleren .

Super!
Ik wist dit ook niet eerlijk gezegd.

Geloof me, ik was net zo verbaasd en nu ik net nog even gekeken heb zijn er zelfs drie limieten, een limiet op mijn ING, een limiet op de pin en een limiet op de app.

Reageer