Consumentenbond.nl

Plichten 3vcard.nl - verkoper van prepaid visa kaarten plichten tegenover koper

• 30 juni 2015
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

Goedemiddag,

In het weekend heb ik geprobeerd tickets te kopen voor Awakenings festival. Echter, ben ik geopgelicht door iemand. Hij gaf mij een ideal-link van www.3vcard.nl.

In die link kwam ik terecht op een ideal omgeving waar ik betaal voor de aankoop van een 3v prepaid card/voucher. Dat is een soort van eenmalige creditcard.

Ik heb nog meteen gebeld naar het klantenserivcenummer (0900-3355333), maar die was gesloten en ik werd doorgeschakeld naar een 24/7 customer support uit Schotland kon me helaas niet helpen. Ze boodt ook geen andere oplossingen aan en zei dat ik aan het verkeerde adres was.

Vandaag heb ik weer gebeld na alles op een rijtje gezet te hebben. De kaart is al leeg, maar ze konden wel het account blokkeren.

Het advies van de klantenservice medewerker was om aangifte te doen. Hij vertelde me dat ze niets konden doen, omdat ik geen klant was van hun. Nogmaals om herhaling gevraagd aan de mederwerker: ik ben opgelicht door een klant van hun, maar ikzelf ben niet de klant.

Mijn vraag nu:

- Ben ik wel of geen klant door akkoord te gaan met de ideal betaling?

- Indien ja, heeft de verkoper (3vcard) de plicht om het product waarvoor betaald is, te leveren en indien dat niet gebeurt het geld terug te geven?

Mijn naam staat bij de betaling, maar dat geld/voucher/3vcard is naar de oplichter gegaan zonder dat ik het ooit gezien heb.

Opmerking: Ik snap wel dat ik dit niet slim heb aangepakt door die kaartjes op zo'n manier te kopen. Echter, wil ik nu weten aan welke lijntjes ik moet trekken om mijn geld terug te krijgen. Aangifte is onderweg, maar ik twijfel of 3vcards wel voldoende de consument beschermt.

3 reacties

Ik begrijp je niet, heb je nu

een prepaid creditcard aangeschaft? Hoe heeft iemand het geld daar dan afgekregen iemand anders zijn prepaid creditcard via ideal opgewaardeerd? Hoezo kan jij die kaart dan blokkeren?
Ik kreeg zelf een link door naar de ideal pagina (www.abn-armo.nl/xxxxx). Daar heb ik dus een betaling gedaan.

De link is waarschijnlijk gemaakt door de oplichter via de website van 3vcards (iets in de richting van koop een prepaid voucher) en op zijn eigen naam (die wss nep is). De betaling staat echter op mijn naam.

Wat ik gedaan heb, is de klantenservice gebeld van 3v cards om daar advies te vragen. De medewerker daar heeft de kaart en account geblokkeerd en meegedeeld dat het geld al weg is. Verdere gegevens kon hij niet geven zei hij.
Dus jij hebt via IDEAL iemand zijn anonieme prepaid creditcard opgewaardeerd. en dat geld is nu weg. Sorry maar ik denk niet dat je daar ooit iets van terug gaat zien.

Reageer