Consumentenbond.nl

Poll: wat moeten de goede voornemens van banken worden in 2015?

• 1 december 2014
  • 78 reacties
  • 857 Bekeken

Toon eerste bericht

78 reacties

Vandaag een brief gekregen van de ING

Helaas zijn uw identiteitsgegevens van u en uw kind niet goed vastegelegd door de ING

Als we voor 21 mei deze gegevens niet goed hebben kunnen vastleggen dan zijn we genoodzaakt om vanaf 28 mei 2015 de rekening te blokkeren.

Zij kan deze dan niet meer gebruiken.

Daarom vragen we voor 21 mei samen met uw kind ........

Ik vind de toon in deze brief ronduit onbeschoft en mijn vraag is dan ook hoe zorgvuldig gaat de ING met identideitsgegevens/ privacygegeves van hun klanten om?

Ik zet daar zeer grote vraagtekens bij.

Ik heb ook al 3 x een kopie van mijn paspoort een een bijbehorend formulier ingediend om een spaarrekening weer bruikbaar te krijgen maar dat heeft tot nu toe nog niet het gewenste resultaat opgeleverd...............
Wat ik echt belachelijk vind is dat de banken nog steeds melden dat ze "wegens zon- en feestdagen" pas op een eerstvolgende werkdag de betaling of storting kunnen doen. Het gaat vol automatisch ...

Ik kan mij voorstellen dat bedragen boven - bijvoorbeeld - 10.000 euro wel gecontroleerd moeten worden, maar alles daaronder kan volgens mij gewoon plaats vinden. En zelfs dat gebeurd semi automatisch.
Badge

Banken en ook verzekeringsmaatschappijen leven al vele jaren in hun eigen wereld. Ook de nieuwe groene banken zijn niet heel veel anders, alleen presenteren die zich wat beter. Ik denk dat het goed is dat er een non profit door de overheid gesteunde bank en verzekeraar komt. Duidelijke richtlijnen over beloning die ook maatschappelijk te verkopen zijn en de klant centraal met eerlijke en duidelijke tarieven en voorwaarden. Wat de rest van de banken dan doet zou me een rotzorg zijn, van mij hoeven ze niks te verwachten.

Bankieren en verzekeren is een soort nutsbedrijf. Het privatiseren daarvan was de grootste blunder die de VVD ooit heeft doorgevoerd en dat mag ook weer terug naar wat het ooit eens was. Samen met een bank en verzekeringsmaatschappij. De rest doet maar wat ze denken wat ze moeten doen maar dan heeft de klant een alternatief. Dat lost het probleem wat er nu is vanzelf op.

Banken en verzekeringsmaatschappijen waren en zijn private ondernemingen. Alleen de Postbank kon als een soort nutsbedrijf worden beschouwd. Na onderdeel van ING te zijn geworden, was dat niet meer zo. De Postbank mocht van "Brussel" geen staatsbedrijf meer zijn. In Nederland is de regering roomser dan de paus, dus daar werd snel aan voldaan. Dat is erg jammer, want nu is er geen alternatief meer. ABNAMRO moet immers naar de beurs. De op privatisering beluste politieke partijen, de VVD voorop, zijn hier schuldig aan, maar daar hoor je ze niet over. Met al die schandalen in de VVD lijkt die partij wel op een Vereniging Van Delinquenten.

Reageer