Consumentenbond.nl

Popup ING saldocheck

• 24 november 2019
  • 27 reacties
  • 564 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Sinds de nieuwe saldo check verplichting is ingesteld (heb er niet om gevraagd) kan ik niet meer veilig inloggen, althans dat neem ik aan. Als ik bij het vierde cijfer vd inlog code ben, krijg ik die popup. Lijkt me niet safe. ING zegt dat ik dat zelf veroorzaak door op een verkeerde toets te drukken.( Ik ben oud genoeg om te kunnen typen) . đŸ€Ł Dus dat is dan sinds die popup er kwam. Zo'n 100 keer of meer? đŸ€” Ik noem het een popup, de bank niet. Ik wil dat ding niet meer zien want behalve dat het een popup is, zit er bij mij gĂ©Ă©n functie achter đŸ€·â€â™€ïž

27 reacties

Ik zit ook bij de ING maar ik heb werkelijk géén idee waar u het over heeft.

Reputatie 5
Badge +4

Echt duidelijk ben je niet, maar ik vermoed dat je het hebt over ‘saldo voor login’. Dat staat standaard uit dus heb je zelf aangevinkt. Je kunt het uitzetten via Instellingen, saldo voor login uit zetten.

Reputatie 1
Badge +2

Helaas bevindt zich op mijn app zo'n mogelijkheid niet. Ik en vele anderen ontvangen mail van zgn ING dat er een bericht in de berichtenbox zit terwijl dat niet zo is. Er wordt niets aan gedaan. 

Reputatie 5
Badge +4

De mobiel bankieren app van ING heeft op alle smartphones dezelfde functies. Als dat niet is wat je bedoeld, dan weet ik niet waar je het over hebt. Verplichte saldo check? Echt geen idee. Misschien kan iemand anders je helpen.

Ik en vele anderen ontvangen mail van zgn ING dat er een bericht in de berichtenbox zit terwijl dat niet zo is. Er wordt niets aan gedaan. 

Wat is een zogenaamde ING,? 

Reputatie 7
Badge +6

Snap het ook niet . Verplichte saldocheck geldt voor alle rekeninghouders en staat in de veiligheidsregels. Dat is zeer zeker niet nieuw en heb ik nog nooit een pop-up van gezien .  Alle transacties dienen binnen twee weken gecontroleerd te worden. 

Reputatie 1
Badge +2

Ik en vele anderen ontvangen mail van zgn ING dat er een bericht in de berichtenbox zit terwijl dat niet zo is. Er wordt niets aan gedaan. 

Wat is een zogenaamde ING,? 

Een bericht ban zogenaamd ING. De kans bestaat dat dat niet klopt. 

Reputatie 1
Badge +2

Snap het ook niet . Verplichte saldocheck geldt voor alle rekeninghouders en staat in de veiligheidsregels. Dat is zeer zeker niet nieuw en heb ik nog nooit een pop-up van gezien .  Alle transacties dienen binnen twee weken gecontroleerd te worden. 

Het is duidelijk geen verplichte saldo check. Er staat letterlijk, 'snelle saldocheck? Ga naar instellingen... '. Dat klinkt niet als een veiligheidsmaatregel. Ik ga dan ook niet naar instellingen đŸ€·hetïżŒ is een popup die meestal wel verschijnt maar een enkele keer niet. ING heeft het ook gepresteerd om bij elke overschrijving een betaalverzoek te plaatsen en of je wilt splitsen. Hierover heeft ING mij wel laten weten dat dat noet zo hoort

Reputatie 5
Badge +4

Het wordt er allemaal niet duidelijker op. De ene keer heb je het over een pop-up over de saldocheck, de andere keer over een, volgens jou, nepmail. En vele anderen? Waar haal je die informatie vandaan?

Reputatie 5
Badge +4

Het is duidelijk geen verplichte saldo check. Er staat letterlijk, 'snelle saldocheck? Ga naar instellingen... '. Dat klinkt niet als een veiligheidsmaatregel. Ik ga dan ook niet naar instellingen đŸ€·â€â™€ïž

Dat is dus waar ik het over had in mijn 1e reactie. Nou, dan ga je niet naar instellingen, wat jij wilt. En verplicht is niet hetzelfde als snel. Maar ik dacht dus dat je er vanaf wilde. Ik stop er mee.

Reputatie 7
Badge +6

Begin de indruk te krijgen dat je op een  imimitatie website van ING zit in een poging je te beroven . Kijk of het webadres met zekerheid goed is en het slotje dicht is. 

Reputatie 5
Badge +4

Begin de indruk te krijgen dat je op een  imimitatie website van ING zit in een poging je te beroven . Kijk of het webadres met zekerheid goed is en het slotje dicht is. 

Oh, hij heeft het niet over de mobiel bankieren app? Mij te warrig allemaal.

Reputatie 1
Badge +2

Het is duidelijk geen verplichte saldo check. Er staat letterlijk, 'snelle saldocheck? Ga naar instellingen... '. Dat klinkt niet als een veiligheidsmaatregel. Ik ga dan ook niet naar instellingen đŸ€·â€â™€ïž

Dat is dus waar ik het over had in mijn 1e reactie. Nou, dan ga je niet naar instellingen, wat jij wilt. En verplicht is niet hetzelfde als snel. Maar ik dacht dus dat je er vanaf wilde. Ik stop er mee.

Ik ging niet naar instellingen omdat ik het te link vind

Reputatie 1
Badge +2

Het wordt er allemaal niet duidelijker op. De ene keer heb je het over een pop-up over de saldocheck, de andere keer over een, volgens jou, nepmail. En vele anderen? Waar haal je die informatie vandaan?

Reputatie 6
Badge +4

zucht. wanneer leren we het nou eens! er is geen bank in nederland die smsjes verstuurd met daarin een link waar je op moet klikken. dit is spam/phishing/malware en dus nooit op klikken en direct weggooien, niks instellingen, weggooien en doorrrrrrrr

Reputatie 5
Badge +4

Kijk, dat verduidelijkt het e.e.a. Overduidelijk phishing sms. Zoals @E.B.F. Stroeve al schrijft, dergelijke smsjes/mails/app-jes zal geen bank je sturen.

Ik hoop niet dat je op zo'n link geklikt hebt?

Reputatie 1
Badge +2

zucht. wanneer leren we het nou eens! er is geen bank in nederland die smsjes verstuurd met daarin een link waar je op moet klikken. dit is spam/phishing/malware en dus nooit op klikken en direct weggooien, niks instellingen, weggooien en doorrrrrrrr

Ik heb de mails die ik verdacht vond door ING laten checken en ze verzekerden me dar de mails ok waren. Misschien geen phishing maar wel iets anders dat stoort. De voorbeelden zijn geen mails die ik heb gekregen.đŸ€” Ik blijf alert

Reputatie 6
Badge +5

Nou, door het oerwoud van tikkie lijkende systemen kun je dus wel degelijk een betaalverzoek per sms versturen. Ook ING heeft zoiets in de app zitten.

Ik snap nog steeds helemaal niets van dit verhaal, letterlijk niets.

Badge +8

Beste allemaal, ik merk dat de sfeer er in dit topic niet beter op wordt omdat er nogal wat onduidelijkheid is over de oorspronkelijke vraag.

Dus even voor de duidelijkheid :wink: : @jaelle1234, begrijp ik goed dat je wanneer je de ING app opent je een pop up te zien krijgt waarmee gevraagd wordt of je ‘de snellesaldocheck’ wilt instellen? Als ik me niet vergis komt deze optie normaal pas tevoorschijn wanneer je op het pijltje klikt zoals hieronder. Maar bij jou is dit dus altijd het geval?

Als ik me niet vergis komt deze optie normaal pas tevoorschijn wanneer je op het pijltje klikt zoals hieronder. Maar bij jou is dit dus altijd het geval?

Dat had @Mazzel toch al aangegeven, dat is een optie die je aan en uit kunt zetten in de app. Je kunt je saldo zien ZONDER in te loggen of niet als je het uitzet. Snap ik nog steeds niet wat die SMSjes ermee te maken hebben.

Reputatie 1
Badge +2

Beste allemaal, ik merk dat de sfeer er in dit topic niet beter op wordt omdat er nogal wat onduidelijkheid is over de oorspronkelijke vraag.

Dus even voor de duidelijkheid :wink: : @jaelle1234, begrijp ik goed dat je wanneer je de ING app opent je een pop up te zien krijgt waarmee gevraagd wordt of je ‘de snellesaldocheck’ wilt instellen? Als ik me niet vergis komt deze optie normaal pas tevoorschijn wanneer je op het pijltje klikt zoals hieronder. Maar bij jou is dit dus altijd het geval?

Precies! Ik krijg de melding te pas en te onpas. Dus niet altijd. Ik probeer het soms voor te zijn door snel m'n code in te voeren. Dan wordt het pincode invoeren onderbroken en kan ik niet verder met invoeren. 

Reputatie 5
Badge +4

@jaelle1234 Zoals @A. Deen al zegt, dat had ik allang aangegeven en dan schrijf jij dat jij dat niet hebt. En die functie staat standaard UIT dus die heb je zelf ook eerder op AAN gezet.

Log in op de app, klik op de 3 streepjes naast Overzicht en ga dan naar Instellingen en klik opSaldo voor login en zet het vinkje uit bij Inlogscherm. 

Reputatie 5
Badge +4

@Imke Het is bij TS altijd het geval omdat hij het zelf ooit heeft aangezet. En natuurlijk wordt de sfeer er niet beter op als er van alles en nog wat wordt bijgehaald wat niet terzake doende is. 

Heb nog 1 allerlaatste poging gewaagd om het stap voor stap neer te zetten.

Wat ook nog een tip zou kunnen zijn is als deze zogenaamde pop-up verschijnt je deze eenvoudig zou moeten kunnen sluiten door even naar beneden over het scherm te vegen.

Reageer