Beantwoord

Reaal overgenomen door OHRA: Belangrijke voorwaarde van Verzekering Dier en Zorg valt weg

• 19 July 2021
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Door de overname van Reaal Dier en Zorg naar Ohra valt er een belangrijke voorwaarden weg tenkoste van het huisdier. Bij Reaal Dier en Zorg werden nota's boven de €500 direct uitbetaald door Reaal aan de zorgverlener. De klant hoefde dan alleen de 19% eigen bijdrage te betalen. Bij Ohra valt deze voorwaarden weg. Dus als eigenaren nu de nota boven de €500 niet kunnen voorschieten (en dat kan iedereen overkomen) dan krijgt het huisdier niet de noodzakelijke zorg of die zorg word uitgesteld met alle gevolgen van dien. Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling. Bovendien is het niet de keuze van de klanten. Ik kan mijn kat ook niet ergens anders verzekeren ivm haar leeftijd. Mijn vraag is: mag Reaal Dier en Zorg en Ohra dit zomaar beslissen voor de klant? Ik heb hier al aandacht voor gevraagd op Facebook en Instagram. En ik hoop hier ook iemand te bereiken die mijn verhaal wil delen. 

Met vriendelijke groet, 

Silvia Zonneveld 

icon

Beste antwoord door A. Deen 19 July 2021, 19:38

Mijn vraag is: mag Reaal Dier en Zorg en Ohra dit zomaar beslissen voor de klant?

Men mag, met inachtneming van termijnen, een verzekering en de voorwaarden aanpassen waarbij u dan ook vrij bent de zaak op te zeggen. 

Bekijk origineel

3 reacties

Mijn vraag is: mag Reaal Dier en Zorg en Ohra dit zomaar beslissen voor de klant?

Men mag, met inachtneming van termijnen, een verzekering en de voorwaarden aanpassen waarbij u dan ook vrij bent de zaak op te zeggen. 

Reputatie 4
Badge +3

Nota's worden toch pas achteraf verstuurd? Achteraf = na de behandeling, waarna je een bepaalde termijn hebt om te betalen. Dus van ‘voorschieten is dan al geen sprake meer. Ik denk, nee weet wel zeker dat de verzekeraar dit mag doen (en vind het ook een goede zaak dat dit mag; niet dat ze het doen). Het is dus precies zoals @A. Deen aangeeft. Er zijn best veel mogelijkheden om dit toch op te lossen denk ik of er een mouw aan te passen. Alleen horen die wel bij de verantwoordelijkheid van de huisdiereigenaar. In principe is die ook verantwoordelijk voor de juiste en tijdige zorg voor het huisdier. Dat is geen verantwoordelijkheid die op de verzekeraar kan worden afgeschoven.

Badge +5

Hi @Gebruiker1626714386 en welkom op de Community. Goede vraag. Dit is iets wat je zou kunnen voorleggen aan ons juridisch team. Als je lid bent van de Consumentenbond met een Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap kan je op werkdagen tussen 08.30 en 18.00 contact met hen opnemen via 070 445 45 45 :blush:

Reageer