Consumentenbond.nl

rechtsbijstand verzekering

• 20 januari 2016
  • 2 reacties
  • 320 Bekeken

Ik heb weinig ervaring met verzekeringen, maar is een rechtsbijstand verzekering echt nodig? Ik heb voorheen een geschil gehad met de dealer van mijn vorige auto en via DAS een jurist aangevraagd. Dit koste mij ongeveer 500 euro en heeft me uiteindelijk niets opgeleverd. Ik kreeg het advies om een rechtsbijstand verzekering te nemen voor de toekomst. Ik heb dit toen gedaan, maar ik zie dat elk jaar mijn premie omhoog gaat. Ik dacht juist dat dit minder zou worden? Nu vraag ik mijzelf af. 20 euro per maand betalen vind ik best veel. Is dit echt nodig? En zo ja, welke verzekering kan je dan het beste kiezen? Ik woon alleen in een huurwoning.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hangt af van de persoonlijke situatie , maar naar mijn mening meestal onnodig en duur. Het ergste vind ik nog , dat de verzekeraar bepaalt of ze wat voor je proberen te doen als je hulp wil.Te vaak laten ze je in de kou staan omdat je volgens hun geen kans maakt of omdat het te duur is. In het buitenland lachen ze ons uit omdat we ons overal maar tegen willen indekken, ons blauw betalen aan premies en vaak achter het net vissen als we een claim indienen. Ook de verzekeraars lachen zich een bult.Indien mogelijk is doorgaans veel beter om zelf een spaarpotje aan te houden voor tegenvallers . Als er niks gebeurt heb je het tenminste nog en kun je er iets anders mee doen. Alleen als je eventuele gevolgen zelf niet kunt dragen , zijn verzekeringen een noodzakelijk kwaad en daarom soms ook wettelijk verplicht.
Reputatie 7
Badge +5