rechtsbijstandsverzekering goedkoper met kinderen?

• 7 February 2021
  • 10 reacties
  • 96 Bekeken

hallo,

in het laatste overzicht blijkt dat een rechtsbijstandsverzekering bij ING met kinderen 23/jaar goedkoper is dan zonder kinderen.  ???

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Verzekeraars bepalen hun eigen regels binnen de wettelijke mogelijkheden . Het komt wel vaker voor dat voor verzekerden de logica ontbreekt , terwijl er voor de verzekeraars misschien toch wel een goede reden is ….. en misschien soms ook niet . 

Reputatie 4
Badge +3

Het is nog leuker… Marketing : Er wordt ook gekeken naar wat een groep bereid is te betalen / of ze gevoelig is voor een prijsverschil… Waarschijnlijk twee verdieners… kijken niet de kleintjes. Of denken dat een dure verzekering waarschijnlijk beter is...

Badge +8

Hi @H. Brekelmans, ik ben even benieuwd over welk overzicht je het precies hebt? Is dat een overzicht van ons of heb je dit ergens anders gelezen?

het overzicht van de CB van 7 februari

Badge +8

Bedoel je onze Vergelijker, @H. Brekelmans?

ja natuurlijk  CB = consumentenbond?

Badge +8

@H. Brekelmans Het zou ook om een overzicht in een oudere publicatie kunnen gaan, of een andere pagina van onze website. Vandaar dat ik even navraag bij je deed. Maar dankjewel.

Ik heb nog even aan onze expert gevraagd hoe dit kan. Maar wanneer zij in de Vergelijker kijkt ziet ze bij ING geen verschil tussen een gezin mét en zonder kinderen. Zou je een screenshot kunnen sturen van wat jij in onze Vergelijker ziet (en aangeven wat je precies hebt ingevuld)? Dit mag per mail naar: community@consumentenbond.nl 

dag Imke,

geen idee wat er is gebeurd intussen:  ING staat er nu ineens niet meer bij

door mijn reactie?  ik kan nu dus ook geen screenshot sturen

gr

Badge +8

Hi @H. Brekelmans, dank voor het doorgeven. Het kwam niet door je reactie, het is stom toeval. Ik heb namelijk even navraag voor je gedaan wat er aan de hand is. De rechtsbijstandverzekering van ING is tijdelijk uitgezet in onze Vergelijker omdat er een premiewijziging is geweest die wij niet ontvangen hebben. Op dit moment is men bezig om de premies weer sluitend te krijgen in de Vergelijker. Zodra dit het geval is, wordt dit product weer toegevoegd.

oke Imke,  wat mij betreft dit item sluiten.  gr  Harry

Reageer