Consumentenbond.nl

Reisverzekering direct bij boeking afsluiten of later?

• 23 oktober 2015
  • 10 reacties
  • 356 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Of je de komende wintersport- of zomervakantie nu boekt via het reisbureau of online, de reisorganisatie biedt bij het boeken ook altijd een reisverzekering aan.

Wat doe jij? Kies je voor gemak? Of kijk je juist verder welke reisverzekering de beste voorwaarden heeft of het goedkoopste is? Ik hoor het graag.

10 reacties

Ik kies zeker voor gemak, maar dan het gemak van een doorlopende reisverzekering. Ooit 10 jaar geleden afgesloten en nooit meer naar omgekeken.
Ik kies nooit voor de bij de reis aanheboden verzekering, die los afgesloten verzekering is met mijn inzicht altijd goedkoper. Wel diverse aanbieders vergelijken, kijk wat je nodig hebt en verzeker alleen dat. Er zijn zeer grote prijsverschillen.
Aangezien ik veel onderweg ben heb ik al jaren geleden, een doorlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten. Helaas heb ik 2 maal hiervan gebruik moeten maken en ik ben blij dat ik daar een reisverzekering heb lopen. De ANWB heeft mij uitstekend geholpen.

H v Rossum
Een zelfgekozen reisverzekering lijkt mij beter.

Je kunt dan zelf vergelijken welke verzekering de beste voorwaarden heeft en hoeveel dubbele zaken je mogelijk kunt uitsluiten.

Doorlopende nog beter als je meerdere keren per jaar ( korte) vakantie geniet.
Badge +8

De Consumentenbond adviseert reizigers niet klakkeloos de reis- en annuleringsverzekering aan te vinken die luchtvaartmaatschappijen of reisbureaus aanbieden. De dekking valt vaak tegen en de voorwaarden zijn onduidelijk. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar de polisvoorwaarden van 15 reisaanbieders. Lees hier meer over in dit nieuwsbericht.

Reputatie 7
Badge +6

Wij boeken al jaren vrijwel nooit meer een reis online of via een reisbureau . We boeken meestal een hotel rechtstreeks en nemen kort tevoren online een reisverzekering . We verdiepen ons niet uitgebreid in de voorwaarden . Wel kijken we wat nut heeft om voor gedekt te zijn en proberen dubbele dekkingen te voorkomen.  Annuleringsverzekering nemen we nooit meer wegens de mijns inziens slechte voorwaarden en relatief hoge premie . Bovendien hebben veel hotels ook soepele regelingen indien we moeten afzeggen.

Gewoon op reis zonder reisverzekering. That’s the way we do it.

Uiteraard de Zorgpas wel meenemen want op de achterkant staat de European Health Insurance Card.

Het ligt er wel aan waar je naartoe gaat. Altijd even checken of de kosten voor geneeskundige hulp niet hoger zijn dan bij ons, want dan wordt niet alles vergoed, dacht ik.

Mocht ik ooit een reisverzekering nodig hebben of vinden, dan ga ik zelf op zoek naar een goede en voordelige aanbieding.

Reputatie 3
Badge +2

Ik neem nooit een reis- of annulering en dat gaat al mijn hele leven goed. Heb er al een heel bedragje mee bespaard.  Alleen 1x toen ik naar de VS ging, toen wel iets genomen voor ziektekosten, (idd)vanwege de hogere kosten daar. 

De reisverzekering is een goed voorbeeld van het adagium "verzeker geen risico's die je zelf prima dragen kan" dus verzeker alleen wat nodig is. Ziektekosten in de US zijn het verzekeren méér dan waard, ze zijn daar echt helemaal doorgeschoten.

...ze zijn daar echt helemaal doorgeschoten.

Op alle fronten.

Reageer