Consumentenbond.nl
Beantwoord

Reisverzekering echt nodig?

• 25 mei 2019
  • 5 reacties
  • 302 Bekeken

Ik ga binnenkort met de camper naar Tsjechië op vakantie. Mijn meereizende partner heeft een doorlopende reisverzekering. Is het nodig dat ik er ook nog een afsluit? Ik hoor regelmatig dat je veel dingen dubbel verzekert met een reisverzekering.
icon

Beste antwoord door Celine 27 mei 2019, 10:07

Hi @Gebruiker1558811712,

Welkom op het forum!
Heb je deze pagina van collega @Mark Drabbe al bekeken?
Wellicht dat je hiermee verder kunt.

Groet,
Celine
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Dat dubbel verzekeren kun je voorkomen door eerst te kijken welke dekking je ziektekostenverzekering biedt, dubbel verzekerd zijn heeft niets met de verzekering van je partner te maken. Kijk naar de buitenlanddekking. Als je een standaardpolis hebt kun je je beter bijverzekeren, zo duur is dat niet. Ga je duiken, bungy jumpen, paraglyden of iets dergelijks moet je je sowieso bijverzekeren.
Reputatie 5
Badge +6
Reisverzekeringen zijn best wel wat keren aan de orde geweest en de Consumentenbond heeft er ook over gepubliceerd in haar gids(en). Wellicht kunnen zij, de moderatoren, verwijzen naar de juiste artikelen.
En wat MrsJones stelt is natuurlijk helemaal juist, dubbel verzekeren is niet nodig, ook onwenselijk, want ze keren niet dubbel uit. Maar onderverzekeren of helemaal niet verzekeren is ook niet goed. Als u geen reisverzekering hebt en ook de 'normale' verzekeringen zoals de ziektekostenverzekering, inboedelverzekering enz. geven niet of nauwelijks dekking bij reizen, dan kunt u beter een reisverzekering afsluiten. Als er iets gebeurt, met uw beiden of uw beiden bagage, dan krijgt uw partner uitgekeerd (bij een goede verzekering) en u krijgt niets. Gewoon even Googlen, de Bond vragen, even uitzoeken en neem de beste voor de voordeligste premie. Groeten Leo.
Reputatie 7
Een doorlopende reisverzekering is niet nodig als je één keer met vakantie gaat. Gewoon voor de hele periode maar wel een paar weken langer, je zou in een ziekenhuis terecht kunnen komen.
Reputatie 5
Badge +6
Zo is het @MrsJones .
Je kan ook onverzekerd blijven en het risico nemen. Ik ben altijd verzekerd geweest en na de vakanties weer thuis, was er niets gebeurd, niets te declareren, maar zo zit een verzekering in elkaar. Als je wel bijv. een flink ongeluk krijgt, ben je blij dat je verzekerd ben. En in niet Westerse landen ben ik toch graag voor ongevallen, ziektekosten e.d. verzekerd. Het zal best over het algemeen goed gaan, maar je zal maar naar een dure kliniek gebracht worden waar ze allerhande onderzoeken gaan doen voor gepeperde rekeningen, dan ben je de pineut, de sjaak enz. Uiteindelijk moet ieder zelf beslissen wel of niet verzekeren en bij reizen lang of kortdurend, succes ermee. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +5
Hi @Gebruiker1558811712,

Welkom op het forum!
Heb je deze pagina van collega @Mark Drabbe al bekeken?
Wellicht dat je hiermee verder kunt.

Groet,
Celine

Reageer