Consumentenbond.nl

Santander inlosopgave

• 7 november 2020
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Hallo,

Onlangs heb ik een persoonlijke lening bij Santander afgesloten. Kort daarna werd ik benaderd door een andere maatschappij die mijn lening kon oversluiten tegen een lagere rente. Hier mee ingestemd en alle benodigde documenten aangeleverd. De bank van de andere partij gaf vervolgens aan dat ze een inlosopgave nodig hadden. 

Santander vervolgens gemaild en meerdere malen gebeld met de vraag of ze de inlosopgave wouden verstrekken. Telefonisch geven ze elke keer verschillende antwoorden. De ene medewerker beweerd dat die per mail wordt verstuurd en de andere keer dat ik bel geeft een medewerker aan dat die niet per mail wordt verzonden maar alleen wordt verstrekt in de digitale omgeving van Mijn Santander. Hier gaat dan alleen wel een nachtverwerking overheen. Als ik een dag later inlog nog steeds geen inlosopgave. Op mijn mailtjes met de vraag of ze de inlosopgave willen verstrekken krijg ik ook geen reactie. 

Ik heb het gevoel dat ze hem niet willen verstrekken omdat ze dan een klant kwijt zijn alleen ik heb daar natuurlijk gewoon recht op. 

Weet alleen nu even niet wat te doen.

iemand tips? Ik hoor het graag!

groet Ruben

1 reactie

Badge

Bijzonder dat u zomaar door een andere partij wordt benaderd. Hoe weet deze partij dat u een lening heeft? Daar zou ik grote vraagtekens bij zetten.

Misschien moet Satander de renteboete nog berekenen. Zeer waarschijnlijk moet u hiervoor een flinke duit betalen, Satander loopt immer de rente mis nu u vertrekt.

En dat kan even duren. 

Reageer