Consumentenbond.nl

Snelle SaldoCheck ING, zonder betaalfunctie al in te schakelen.

• 7 maart 2018
  • 0 reacties
  • 298 Bekeken

Badge
Meermalen contact gehad met ING medewerkers, met de vraag of er een app beschikbaar was om mobiel snel te checken wat het saldo is. De saldolijn heb ik, maar steeds tik ik verkeerd in omdat lange cijferreeksen moeten worden ingevuld. Corrigeren kan helaas niet via die mogelijkheid. Eenmaal een cijfer verkeerd getikt: Opnieuw beginnen.

Wat ik zou willen is een saldocheck ZONDER betaalfunctie. Senioren- en minbegaafden-proof dus.

WAAROM heeft men mij nooit verteld dat er reeds was voorzien in de mogelijkheid om, nog voor het inloggen, het saldo te kunnen bekijken op de mobiel ? Dat is waar ik nu boos over ben, men hoorde mij dat te vertellen toen ik de vraag om zo'n applicatie een aantal keren stelde.

"Meneer, u hoeft alleen maar een instelling te veranderen, en dan, voor dat u hoeft in te loggen, kunt u het cijferveld voor de code wegschuiven, (Swiepen noemen ze dat toch?). Daarna is het saldo zichtbaar van de rekeningen die u heeft ingesteld, en anderen kunnen niet over uw schouder meekijken wat u als inlogcode gebruikt, en eventueel uw mobiel pikken, en uw rekening leeg maken. Inloggen zou kunnen, maar u kunt dit desgewenst veiligheidshalve overslaan."

Dat had men mij kunnen zeggen, maar ING medewerkers weten het zelf niet, of luisteren maar met een half oor naar jouw wensen om veilig het saldo te kunnen bezien, zonder de betaalfunctie al in te schakelen. Toevallig heb ik het nu zelf ontdekt door op het V'tje te drukken boven de codecijfers en dan het cijferveld naar beneden te schuiven. Men zou met dit gegeven de handleiding op het internet kunnen aanvullen, want zo vanzelfsprekend is het niet. Er zijn er velen die niets van swiepen weten op mobiele velden, om ze te verschuiven, zodat wat eerst verborgen is, dan pas zichtbaar wordt.

0 reacties

Geen reactie

Reageer