Consumentenbond.nl

SNS weigert openen rekening

• 4 september 2019
  • 4 reacties
  • 358 Bekeken

Badge
Mijn vrouw en ik willen een en/of rekening openen bij de SNS bank in Sittard.
Wij krijgen een schriftelijke afwijzing toegestuurd.
Na telefonisch contact met 030219000 waar een meneer mij mededeelde dat er sinds 2001 een BKR registratie staat waarin vermeld zou staan dat er bij deze bank nooit meer een rekening geopend kan worden. Na schriftelijk mijn BKR op gevraagd te hebben blijkt dat er een BKR registratie staat uit 2001
een vergeten schuld bij de ABN AMRO uit die periode. Deze achterstand, die gewoon vergeten is geworden omdat ik toen in al in het buitenland woonde is in een keer betaald in dec 2015, dat is het moment waarop ik weer in Nederland woonde, de BKR codering verval in Dec 2020, zo heeft BKR mij medegedeeld.
Zowel van mijn huidige bank als van BKR heb ik vernomen dat het zeer ongebruikelijk is dat een bank zo met gegevens omgaat.
Ook onderzoek heeft uitgewezen dat deze BANK DE SNS het niet zo nauw neemt met persoonsgegevens.
Kortom ik leg een klacht neer tegen de werkwijze van deze bank. Ik heb voorheen nooit contact gehad met welke SNS bank dan ook. Dat zij gebruik maken van gegevens van meer dan 15 jaar geleden is ongehoord, ik vind dit mijn privacy schaden. De gegevens die zij gebruiken zijn voor mij zeer vaag, ik heb gevraagd om mij voor te leggen cq te bewijzen hoe zij aan de gegevens komen, doch dit wordt geweigerd en wordt ik doorverwezen om een klacht neer te leggen. Dat probeer ik via het klachtenformulier van deze bank, maar omdat mijn klacht niet geformuleerd is op het voorbewerkte formulier kan ik dus geen klacht indien.
Wat nu?
Wie heeft er nog meer klachten over SNS Sittard?

4 reacties

Wat voor indicatie heb je dat de SNS gegevens van je zou gebruiken anders dan die ze van de BKR gekregen hebben? Het lijkt mij dat ze je gegevens gevraagd hebben en op basis daarvan besloten je te weigeren. De achterliggende (verzachtende) omstandigheden kent de BKR niet en heeft de SNS dus ook geen inzage in.
Reputatie 7
dat je klacht niet op dat formulier staat maakt niet uit, als je begint met de mededeling dat je de juiste ingang niet hebt gevonden moet het uiteindelijk toch op de juiste plaats komen.
Reputatie 5
Badge +5
De SNS heeft het met mij jaren geleden al verprutst.
Wilde toen er nog rente was, wat geld op een nieuwe spaarrekening zetten.
Ik moest een afspraak maken en was over 10 dagen aan de beurt voor een intake gesprek.
Toen maar naar een andere bank gegaan, daar had ik binnen het kwartier een spaarrekening en een kop koffie.
Badge +8
Hi @WimBaert, welkom op de Community!

Je zou nog een klacht kunnen indienen via Klachtenkompas, wellicht reageren ze daar en kunnen jullie samen tot een oplossing komen. Succes!

Reageer