Consumentenbond.nl

Spaar Hypotheek

• 18 oktober 2017
  • 0 reacties
  • 166 Bekeken

Badge
Graag zou ik het volgende willen weten.

Ik heb een spaar hypotheek bij Finquos, het vroegere DSB.

De rente die ik had vastgezet voor 10j sinds april 2009 bedroeg toen 6,2%

Omdat DSB in die tijd bezig was met de woekerpolis affaire die ik uiteraard ook had de welbekende Holland welvaren polis kwam ik na ontslag in de WW en in betalingsproblemen.

Met het afwikkelen van die woekerpolis heb ik ook gevraagd om rente korting hetgeen ik kreeg voor de rest van de looptijd. Dat is inmiddels 5j geleden. De rente werd toen verlaagd naar 4,2% waar ik uiteraard blij mee was.

Toen hoorde ik van vrienden dat ik daar eigenlijk weinig mee op zou schieten want het maandbedrag van mijn spaarpolis zou dan immers verhoogd worden waardoor het voordeel maar minimaal zou zijn. Tot mijn vreugde handhaafde Reaal waar de polis loopt de rente op 6,2% Ieder jaar krijg ik nu overzichtjes van Reaal waar staat dat mijn vermogensopbouw een bepaald bedrag is en de rente die ik op de spaarpolis krijg 6,2% is. Hetgeen dus eigenlijk niet klopt. Waarschijnlijk is dat veroorzaakt door de miscommunicatie van DSB richting Reaal.

April 2019 loopt mijn 10 jarige rente periode af.

Nu is mijn vraag. Wat kan er gebeuren als Reaal die fout opmerkt. Kunnen ze zeggen U moet 5j maandelijkse opslag betalen. Bv het renteverschil tussen die 4,2 en 6,2 of kunnen ze het gespaarde bedrag ineens verlagen met het te weinig opgebouwde vermogen En wat zijn juridisch mijn rechten daarin. Ik heb nooit goed begrepen hoe alles precies in elkaar steekt maar vrienden wezen mij daarop dat het toch niet echt klopt.

0 reacties

Geen reactie

Reageer