Spaarrekening via Raisinbank

• 5 December 2022
  • 16 reacties
  • 588 Bekeken

Hallo, ik heb via Raisinbank een rekening geopend bij de Renaultbank. Het identificatieproces ging niet vlot maar met het storten van geld gaat alles nog trager. Ik heb een bedrag opgegeven wat ik bij hen wilde onderbrengen maar kwam er achter dat ik eigenlijk voor een hoger bedrag had moeten inschrijven. Direct contact met Renaultbank is niet mogelijk dus heb ik bij de klantenservice van Raisinbank de vraag gesteld hoe het inleg bedrag verhoogd kan worden. Aangezien ik niet aan het max bedrag wat mogelijk is kwam kon ik volgens de klantenservice vd Raisinbank zonder probleem gewoon tot het max bedrag bijstorten. Inmiddels 3 weken terug heb ik dus nog een bedrag overgemaakt maar dit staat nu al die tijd, volgens mij renteloos, bij de Raisinbank op de rekening. Heeft iemand ervaring met deze Raisinbank en vooral met hun werkwijze want om gevraagde uitleg te krijgen lukt mij niet. Bij voorbaat dank. Jos

16 reacties

Je moet het geld waarschijnlijk zelf overboeken van je Raisin rekening naar je Renault rekening. Ga op "mijn raisin" naar je Renault produkt en kies voor bijstorten.

Hallo Hans, bedankt voor je reaktie. Ik zie op mijn Raisin rekening geen mogelijkheid om direct naar de Renaul rekening te gaan. Toen ik de rekening opende is er ook alleen een rekeningnummer van Raisinbank verstrekt. Daar heb ik geld naar overgemaakt en ook dat duurde toen al bijna 2 weken voor het daar vandaan op mijn Renaulrekening stond. Ik heb er spijt van dat ik met Raisin begonnen ben. Ik heb nu geld teruggeboekt en ook dat gaat weer via Raisin. Ook dit loopt al een paar dagen. Slechte zaak dus. Als ik iets verkeerd doe hoor ik het graag. Jos

Hallo Jos, hoe heb je dat geld dan teruggeboekt als je niet direkt naar je Renaultrekening kunt?

Hallo Hans, ik heb de pagina gevonden die jij bedoelt. Ik begrijp dat ik dus dat ik over moet maken naar mijn Raisin rekening en dan het bedrag weer van de Raisin naar de Renaul rekening. Heel omslachtig. Nu moet ik nog weer uitzoeken hoe ik van de Raisin rekening naar de ING terug kan storten. Als je daar ook nog iets van weet dan hoor ik het graag. Ik werk niet zo graag met de computer en heb er dus ook geen verstand van. Bedankt Jos

Hallo Hans, ik heb nu door hoe het werkt maar vind het wel heel omslachtig. Bedankt want ik ben blij dat je mij op weg geholpen hebt. Zoals aangegeven heeft het niet mijn interesse. Ik weet nu in ieder geval hoe het werkt. Groeten Jos

Of storten op spaarprodukt.

Reputatie 6
Badge +7

CB heeft ook een artikel, als je Renault bank zoekt, vind je diverse info en een conclusie!

Maar die zou kunt u zelf trekken.

De hoge (aanlokkelijke) rentes op spaargeld, het wordt allemaal bij buitenlandse partners ondergebracht.

De Raisinbank is een geldbemiddelaar heeft wel bankvergunning, alle transactie lopen wel over Raisinbank gratis service, provisie krijgen ze over het ingelegde spaargeld.

Ik lees wel dat er een minimaal spaarbedrag moet worden ingelegd.

Als u op Raisin gaat zoeken vind u best wel veel informatie, mooi verhaal, maar of ik er voor zou kiezen.

Hallo Hans, ik gebruik de app en daar heb ik van Raisin een heel andere pagina. Heel vreemd allemaal. Ik moet een “wieltje” aanklikken en dan kom ik op de beheer pagina. En daar kan ik inderdaad alles regelen. Ik dacht dat het wieltje altijd alleen maar voor instellingen is maar in dit geval moet ik er dus ook de overboekingen op regelen. Het is mij nu duidelijk. Hartelijk bedankt voor de reakties. Groeten. Jos

Hallo Gebruiker, het artikel van de consumentenbond is niet naar mijn idee niet negatief. Of heb je het over iets anders? Gr. Jos

Reputatie 6
Badge +7

De criteria die door CB gehanteerd worden? gaan meer over de rente, en mogelijkheden die zijn op het eerste oog niet verkeerd.

Over de werkwijze en het functioneren van deze banken?

De CB heeft natuurlijk geen rekening geopend voor het spaargeld 😂 daar zijn proefondervindelijk geen gegevens van.

Wie dan de Provisie voor de CB van de aanmeldingen betaald, en de Raisinbank, dat is dan misschien de strijkstok, 

De lager opbrengst rente, kunnen ook de kosten zijn van/voor de bank.(kleine lettertjes)

Van alle spaarders die geld overmaken zijn er helaas altijd wel een aantal met slechte ervaringen.😟

Ik heb al geruime tijd een Raisin rekening met oa Renault bank. Als de spaarrekening is geopend kan je in de omschrijving een specifiek plannummer opgeven. Dan gaat je geld direct naar de spaarrekening en hoef je niet nog eens van je Raisin rekening over te boeken. 
Storten en opnemen duren wat langer maar dat wordt mijn inziens gecompenseerd door de hogere/hoogste rentevergoeding. 

Ik heb al geruime tijd een Raisin rekening met oa Renault bank. Als de spaarrekening is geopend kan je in de omschrijving een specifiek plannummer opgeven. Dan gaat je geld direct naar de spaarrekening en hoef je niet nog eens van je Raisin rekening over te boeken. 
Storten en opnemen duren wat langer maar dat wordt mijn inziens gecompenseerd door de hogere/hoogste rentevergoeding. 

Klopt helemaal. Bijv. Renaultbank vanaf maandag 1,25% vrij opneembaar.

Hallo hooijtje, ik kan in de app nergens de mogelijkheid vinden om door jou aangegeven specifieke plannummers op te geven. Ik ben nu wel zover dat ik kan storten op de raisinrekening en dan vervolgens als het daar binnen is het door te storten naar de renaulbankrek. Heel omslachtig. Hetzelfde in omgekeerde volgorde als ik het weer wil gebruiken.

Ga in de Raisin app naar je spaarrekening.  Kies daar de optie ‘+ Storten’. Binnen de optie storten kiezen voor ‘Periodiek’

Er verschijnt dan tekst met een veld omschrijving en ‘PLANxxxxxxxxxxx’. Door dat plannummer te kopiëren in de omschrijving van je overboeking van je bank gaat het bedrag direct door naar je betreffende Renault bankrekening. 

Hoi Hooijtje. Hartelijk dank voor deze informatie. Ik ga dit zo uitproberen. Gr Jos

Reageer