Consumentenbond.nl
Beantwoord

Status ASR rechtszaak woekerpolis?

• 14 april 2019
  • 5 reacties
  • 800 Bekeken

Weet iemand hoe het staat met de rechtzaak tegen A.S.R. Over de woekerpolis. Ik heb al heel lang niets gehoord.
icon

Beste antwoord door Imke 18 april 2019, 16:34

Ha @Peter Blankers, toch nog even een rectificatie:
De Consumentenbond heeft de dagvaarding op 30 december 2016 ingediend. Daarmee is de collectieve rechtszaak formeel aanhangig gemaakt en loopt inmiddels ruim twee jaar. ASR heeft daarop gereageerd in haar conclusie van antwoord op 17 januari 2018. Wij hebben vervolgens daar weer op gereageerd op 25 juli 2018 in onze conclusie van repliek. Wij hebben onlangs het antwoord van ASR ontvangen in haar conclusie van dupliek. Wij verwachten dat er op zijn vroegst een uitspraak zal volgen in deze rechtszaak in de tweede helft van 2019.

De rechtszaak waar ik in mijn vorige reactie naar verwees is een uitspraak in de collectieve procedure van Vereniging Woekerpolis.nl tegen ASR. Mocht je interesse hebben in die uitspraak dan kun je hier terecht voor het vonnis. Hoewel de verzekeraar in grote lijnen gelijk heeft gekregen in die zaak, houden wij vertrouwen in een succesvolle afronding in onze eigen rechtszaak tegen ASR.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Zie bv woekerpolis.nl/informatie/ nieuws .
Of FF googelen woekerpolis.
Reputatie 4
Badge +4
Of Consumentenclaim.nl en dan onder Voortgang Collectieve Procedures.
Badge +8
Hi @Peter Blankers, je kunt hiervoor op deze pagina terecht.

Daar zie ik helaas wel dit bericht 🙄

Badge +8
Ha @Peter Blankers, toch nog even een rectificatie:
De Consumentenbond heeft de dagvaarding op 30 december 2016 ingediend. Daarmee is de collectieve rechtszaak formeel aanhangig gemaakt en loopt inmiddels ruim twee jaar. ASR heeft daarop gereageerd in haar conclusie van antwoord op 17 januari 2018. Wij hebben vervolgens daar weer op gereageerd op 25 juli 2018 in onze conclusie van repliek. Wij hebben onlangs het antwoord van ASR ontvangen in haar conclusie van dupliek. Wij verwachten dat er op zijn vroegst een uitspraak zal volgen in deze rechtszaak in de tweede helft van 2019.

De rechtszaak waar ik in mijn vorige reactie naar verwees is een uitspraak in de collectieve procedure van Vereniging Woekerpolis.nl tegen ASR. Mocht je interesse hebben in die uitspraak dan kun je hier terecht voor het vonnis. Hoewel de verzekeraar in grote lijnen gelijk heeft gekregen in die zaak, houden wij vertrouwen in een succesvolle afronding in onze eigen rechtszaak tegen ASR.
Badge +8

Update: De Consumentenbond is zeer teleurgesteld over de uitspraak in een collectieve rechtszaak tegen verzekeraar ASR. De Consumentenbond spande de zaak aan om bij ASR een eerlijke vergoeding af te dwingen voor consumenten met een Waerdeye-polis. Deze polis wordt ook wel gezien als een woekerpolis. De rechtbank in Utrecht stelde de Consumentenbond in het ongelijk. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Reageer