Storing Rabobank en Abnamro

Reputatie 7
Badge +6
  • Bondgenoot
  • 2052 reacties

Er was gisteren een grote storing bij de Rabobank en Abnamro. De storing schijnt vandaag nog voort te duren. Als je vlug hier kijkt bij Allestoringen.nl, wow, de grafiek rijst de pan uit.

Er was gisteren een echtelijke omstandigheid in huize Jan. Ik kon met Android 9 smartphone en Windows 10 desktop PC probleemloos inloggen op allebei de banken. Dus met de App en gewoon met de Opera browser met VPN aan. Maar de vrouw kon op haar Android 8 tablet en Android 7 smartphone en Windows 10 laptop niet inloggen. Het inlogscherm kwam niet eens, maar direct een foutmelding. Zij had Chrome zonder VPN en daarna Opera waarvan ze door de gang riep dat VPN aan stond.

Dus het was een tijdje welkes niettes. Tot ik op de laptop ging kijken. Ja maar je hebt VPN nog niet aangezet, het vakje is wit en dat moet blauw zijn. En toen kon ze opeens wel helemaal inloggen en bankieren.

Zo kan je die grote bankstoringen dus foppen. Maar ik roep al te hard, want nou een dag later kan ik met Android 9 ook niet meer inloggen en met Opera met VPN op de smartphone ook niet. Met Opera met VPN aan op de laptop lukt het nog wel, zowel Rabo als Abnamro. 

Heel grapoig, alsof de banken een grote hardware/software verbouwing aan het doen zijn onder de titel landelijke storing en dan per type apparaat doen exclusief die uit het buitenland. Want ja, storing is toch Nederland plus buitenland, of niet soms?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

je hebt het er maar druk mee, al die bankensteeds in de gaten houden 😉

Reputatie 7
Badge +6

In de strijd dat de computer steeds doet wat jij wil en niet andersom moet je soms wat hè :wink:

Een landelijke internetstoring bij banken kan je dus foppen!

Reputatie 7
Badge +4

je weet dat banken iets meer dan een huis-tuin-keuken ziggo aansluiting hebben? En dat daar vaak een wereldwijd netwerk voor zit om o.a. ddos boefjes buiten de deur te houden? dus foppen is niet het juiste woord hier ;-)

Reputatie 7
Badge +6

Vandaag (5 mei 2021) kan de vrouw des huizes in huize Jan al 3 dagen niet inloggen op zowel de rabobank als de Abnamro. Het geldt voor de tablet Android 8, smartphone Android 7, laptop en PC Windows 10. Edoch lukt het nog steeds de landelijke storing te foppen met VPN. Maar anders lukt het niet. 

Zonder VPN op de pc of laptop krijg je niet eens meer de webpagina maar deze foutmelding:

Op allestoringen.nl staat deze melding, de grafiek met 32 en 33 meldingen rijst de pan uit. Je kan precies zien wanneer ons Nederlanders liggen te nurken. 

Reputatie 7
Badge +4

ik kan gewoon inloggen, en minder dan 10 meldingen op allestoringen is bij mij niet de pan uitrijzen….

Reputatie 7
Badge +6

@E.B.F. Stroeve heeft gelijk, het is niet bij hem maar bij mij. Het is een vreemde storing. Ziggo heeft vier dagen geleden de snelheid bij ons in de wijk verhoogd. Precies vanaf dan is het.

Dus met al je apparaten, desktop, laptop, smartphone en tablet Windows 10 of Android 7 en 8 en 9 kan je niet inloggen op de Rabobank en Abnamro bank, maar wel alle overige websites op internet en ook de ING bank en SNS bank, die lukken wel. En toen waren we bij kennissen, en daar konden we wel inloggen op beide banken Rabo en Abnamro. Dus moest het aan onze Ziggo modem liggen.

Ik had even tijd en ben er voor gaan zitten. Op het Ziggo Community forum staat precies deze zelfde storing ook. Iets in het modem herkent de websites van de bank niet meer, en kan het niet resolven of zo. Hij heeft een ander modem gekregen maar bij mij "gaan ze het uitzoeken". Ik had iemand aan de lijn die er niet van op de hoogte was. Ik heb zo'n modern modem/router van Ziggo, die witte. Alleen de mensen met dit modem, en waar Ziggo de snelheid heeft verhoogd, die hebben deze klacht. Dus helaas voor heer Stroeve 😉.

Nou had ik in m'n modem nog Gast gecreëerd, en je wilt het niet geloven, dan kan ik weer wel inloggen op de beide banken. Volgende week komt Ziggo nog meer doen bij ons in de wijk, misschien lost het dan op. Wordt vervolgd.

Het is een vervelende storing want iedereen kijkt je met grote ogen aan met een vraagteken boven hun hoofd alsof je iets hebt. Je staat dus helemaal alleen 😰!

Waarschijnlijk volstrekt overbodig @Jan , maar heb je je modem al even uitgeschakeld en opnieuw gestart?

Reputatie 7
Badge +6

Direct. Maar als je via VPN en Gast wel met alle apparaten erbij kan wisten we van tevoren dat dat nutteloos was.

Rare gedachte maar je zou je cookies van de site ook nog weg kunnen gooien om een nieuwe sessie te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

je komt inderdaad meerdere exacte dezelfde klachten tegen, ook van een paar jaar geleden. 

gebruik je safe online? en anders gewoon een nieuwe router vragen, dat lijkt sowieso de oplossing. Ik kom ook cookie-filters tegen in het modem.

Reageer