Beantwoord

Terugnemen van oude apparaten bij levering van nieuwe

• 18 March 2022
  • 10 reacties
  • 336 Bekeken

omdat mijn oven defect is heb ik een nieuwe besteld bij bol com.

bij de levering van de nieuwe oven weigerde de bezorger om de oude oven mee terug te nemen.

ik was van mening dat hij dat wettelijk verplicht was. ik ontdek echter dat meerdere webfirma's dit weigeren . hoe kan dit als er een wettelijke reheling is?

groet cor voerman

icon

Beste antwoord door Harrie LPP 18 March 2022, 22:24

Bekijk origineel

10 reacties

Je hebt denk ik wel een punt.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/afval/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-oude-en-gebruikte-huishoudelijke-apparaten-inleveren

BOL, niet de vervoerder, moet u oude oven inderdaad weer (laten) innemen dus u kunt dit bij BOL neerleggen met het verzoek het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +5

de vervoerder is hier inderdaad geen partij in, dit had je bij de koop moeten afspreken

Ik denk dat dit nuttige info is: https://www.bol.com/nl/nl/i/hoe-werkt-de-bezorging-van-witgoed-via-partners/11064+10/

we hadden met bol afgesproken dat ze de oude retour zouden nemen maar dat ging dus niet door. vandaar mijn vraag.bedankt voor alle reacties. bol is aan het nadenken.

cor voerman

we hadden met bol afgesproken dat ze de oude retour zouden nemen maar dat ging dus niet door. vandaar mijn vraag.bedankt voor alle reacties. bol is aan het nadenken.

cor voerman

Ik ben heel blij voor je maar als je dat afgesproken hebt, wat ging er dan mis en welke consequenties verbind jij aan het niet nakomen van afspraken?

bol maakt gebruik van besteller post- nl en die nemen niets mee terug.

ik heb mijn bestelling niet geaccepteerd en die ging dus retour

inmiddels heeft bol. zijn excuses aangeboden en komt de oude oven ophalen.ze waren niet goed op de hoogte van het per 1febr. aangescherpte beleid van terugname van oude apparatuur.

Mooi dat ze nu weten hoe het hoort, jammer dat ze het toch altijd weer proberen.

Reputatie 7
Badge +5

inmiddels heeft bol. zijn excuses aangeboden en komt de oude oven ophalen.ze waren niet goed op de hoogte van het per 1febr. aangescherpte beleid van terugname van oude apparatuur.

En dan leveren ze de nieuwe ook alsnog, neem ik aan?

Reageer