Consumentenbond.nl

Tikkie: gebruik jij de app al?

• 25 juli 2018
  • 9 reacties
  • 2519 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Tikkie is een app waarmee je op laagdrempelige wijze geld kunt terugvragen, wanneer je iets hebt voorgeschoten. Dat Tikkie een erg populaire app is blijkt wel. Het handigheidje, ontwikkeld door ABN Amro, is inmiddels maar liefst 3 miljoen keer gedownload.

Ook blijft de app in een rap tempo doorontwikkelen. Sinds begin deze maand is het bijvoorbeeld ook mogelijk om maximaal €2500,00 te ontvangen per Tikkie. (maximaal €750 per persoon). Dit kan bijvoorbeeld makkelijk zijn voor een weekendje weg dat je hebt geboekt. Ook kan het een handige app zijn wanneer je bijvoorbeeld met een grote groep uit eten bent geweest, of een cadeautje voor hebt geschoten voor een familielid. Meer over de app lees je hier in onze eerste indruk.

Wat vind jij van Tikkie? Gebruik je het regelmatig, of trek jij liever gewoon nog de knip? Laat het weten door onze mini-enquête in te vullen. Iedereen kan de enquête invullen, ook zonder Consumentenbond-account. Alvast bedankt!

We horen uiteraard ook graag over je ervaringen met Tikkie, of andere betalings-apps. Schiet jij door de komst van Tikkie bijvoorbeeld makkelijker een (restaurant)rekening voor dan voorheen? Laat het weten in dit topic.

9 reacties

Reputatie 7
Ik heb de app niet zelf in gebruik maar ik heb wel eens een uitnodiging van 8emand gekregen om zo een rekening te vereffenen. Werkte prima, maar wat moet ik dan invullen bij de enquête, nee of iets anders?
Reputatie 4
Badge +7
Ik heb de app niet zelf in gebruik maar ik heb wel eens een uitnodiging van 8emand gekregen om zo een rekening te vereffenen. Werkte prima, maar wat moet ik dan invullen bij de enquête, nee of iets anders?

Beste A. Deen, bij de enquête is het antwoord dan inderdaad Nee.
Ik gebruik het al langer bestaande ook gratis Slice. Dat is van bunq bank maar iedereen kan het gebruiken. Vooral icm je eigen gratis bunq.me dat voor een koppeling en gratis en directe betaling dmv iDeal zorgt is ideaal 😀. Ook bunq.me is trouwens voor iedereen te gebruiken en niet voor alleen bunq bankers.

Tikkie heb ik een tijdje uitgeprobeerd maar Slice is toch duidelijker en makkelijker. Overigens is het bekend dat Tikkie gewoon een (poging tot) ordinaire kopie van Slice is geweest maar niks is beter dan het origineel 😎.
Eventueel enige nadeel voor sommige gebruikers kan zijn dat Slice en bunq.me in het Engels zijn maar voor mij valt dat in het niet vergeleken met het gebruikersgemak!

Linkjes: *
Google App Store
Bunq.me
Facebook

*Linkjes verwijderd door beheerder.
Ik heb nog wel Tikkie, maar een betaal verzoek sturen via je ING of Rabo rekening naar iemand gaat sneller met de verwerking. Dan staat het gelijk op je rekening ongeacht waar iemand bankiert. Bij Tikkie duurt het maximaal 1 werkdag! Als je dan vrijdagavond een tikkie stuurt moet je tot maandag wachten. Bij de app van ING of Rabo ontvang je direct je geld ongeacht vanwaar het vandaan komt.
Ik heb tikkie nu een aantal maanden en vindt het erg makkelijk in gebruik, de ene bank is de andere bank niet voordat het op je rekening staat, maar bevestiging krijg je dat het betaald is, dus komt helemaal goed.
ik gebruik het met etentjes of met kadootjes kopen in de familie.
Ik zie wel de voordelen van dergelijke apps en vergelijkbare handigheidjes maar tegelijkertijd werken we op deze manier mee aan de afschaffing van cash geld. Willen we dat?
Reputatie 7
Badge +7
Goede vraag @PM Medendorp. Zou jij het willen?
Reputatie 4
Badge +7
Bedankt voor het invullen van de vragenlijst. Ik heb er een nieuwsbericht over geschreven.
Reputatie 4
Badge +7
Het laatste nieuws over de Tikkie app is dat de nieuwe functionaliteit Tikkie Pay is uitgezet op 23 januari.

Reageer