Tip e-bike verzekering

• 15 August 2021
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

In de Consumentenbond nieuwsbrief zag ik iets over e-bikes. Er werd gezegd dat je altijd je display van het stuur moet halen als je je fiets parkeert, want dan kunnen dieven niets met je fiets. Ze kunnen er echter wel gewoon mee wegfietsen, met of zonder accu. Ik heb een e-bike en wil nog even benadrukken dat dieven net zo blij zijn met een accu als de fiets als met een display, ookal zit die niet op de fiets op dat moment. Ik heb 2 accu's, 1 links en 1 rechts. Die zitten onder de fietstassen en zijn daarom niet meteen zichtbaar. Aan mijn fiets zijn vernielingen aangericht terwijl hij met 3 sloten op slot stond. Dief kon de accu's denk ik niet vinden. Die zitten links en rechts onder de fietstassen. Ik heb 2 e-bikes verzekerd bij Centraal Beheer, ze hebben de vernielingen bijna volledig vergoed, ik vind ik die verzekering een aanrader. Reageren snel. Ook vernielingen kun je aangeven bij de polite, ook online. 

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Ze kunnen er echter wel gewoon mee wegfietsen, met of zonder accu

Met onze fietsen (1x e-bike en 1x hybride fiets met Rohloff naaf) kunnen ze echt niet zo maar “gewoon” mee wegrijden …. (vergeet even dat er op de hybride fiets geen accu zit).

Of:

• Ze staan bij ons in de schuur en valt het onder de inboedelverzekering
  • Ze staan in een bewaakte stalling
  • Ze staan met dubbele kabels aan de grond verankerd (bijv via een zwaar niet te verwijderen hekwerk oid). 

Een ding is zeker… ze staan nooit los, waardoor ze alsnog opgetild kunnen en “gewoon” gestolen kunnen worden. Ja… als je een betonschaar van een meter bij je hebt.. dan gaan onze kabels er mogelijk ook aan, maar niet voor een kleinere betonschaar die men onder de jas weg kan stoppen.

Tegenwoordig wordt vaak de ART rating genoemd voor de sloten, kies daar een (zwaar/goedkeurde) slot/ketting. Mijn slot komt nog uit deze oude lijst, de eerste ervan.

De display en de accu neem ik mee in mijn rugzak. De fietsen vernielen kan altijd nog en is inderdaad vervelend. Jammer voor u als de accu er niet af kan, hopelijk gaat een dief dat niet alsnog proberen….

Verzekering: Dat is maatwerk voor een ieder. Tips zijn altijd mooi, maar vaak is de houdbaarheid beperkt tav de voorwaarden als iemand anders daar ook geïnteresseerd in is geraakt, zul je net zien dat er beperkende clausules gekomen zijn…. 

Reageer