tips

Tips om je reisverzekering te gebruiken

• 25 July 2022
  • 9 reacties
  • 1117 Bekeken
Tips om je reisverzekering te gebruiken
Badge +8
  • Community Manager
  • 2161 reacties

Het liefst ga je zo goed mogelijk voorbereid op vakantie. Daarom hebben wij tips voor je die goed van pas komen zodra je een reisverzekering hebt afgesloten.

Benieuwd hoe je je reisverzekering kunt gebruiken? Je leest het hier.

Wat zijn jouw tips voor het gebruik van je reisverzekering? Deel ze hier!

9 reacties

T.Biesma geeft aan dat er verschillen zijn. Hij hoeft dit toch niet tot op de bodem uit te kristalliseren hier.…

Inderdaad, de bodem is nergens voor nodig maar nu weet je werkelijk helemaal niets anders dan dat TS beweert dat de voorwaarden gelijk zijn. En mijn ervaring is dat als mensen een beetje ontwijkend worden het verhaal ook meestal niet al te "objectief" is neergezet.

Reputatie 5
Badge +5

De voorwaarden waren en zijn identiek. Een klacht is ingediend en loopt nog. De motivatie van de afwijzing heb ik uiteraard, maar - nogmaals - deze wordt in het geval van onze reisgenoten niet

De verzekeringnemer sluit de verzekering af, de inwonende huis/reisgenoten zijn altijd meeverzekerd.   

Als u met een gezelschap gaat, en er is iets met de één van de reisgenoten, wil niet zeggen dat u aanspraak kunt maken op “uw” reisverzekering. Kinderen, ouders , familie moeten in de “reis” verzekering wel genoemd en meeverzekerd zijn.

Een vriendin of vriend als reisgenoot zal daar waarschijnlijk niet onder vallen.
Ook bij eerder terugkeren of annulering zullen er zeker uitsluitingen zijn.

En heeft u dan 2 verzekeringen ANWB en Centraal Beheer op één naam verzekerd?

Dan moet u ook 2keer de “kleine lettertjes” gelezen hebben.

T.Biesma geeft aan dat er verschillen zijn. Hij hoeft dit toch niet tot op de bodem uit te kristalliseren hier.…

Mijn tip: zet werelddekking alleen aan als je op vakantie gaat buiten Europa, en daarna meteen weer uit bij een doorlopende reis verzekering.

Sorry, maar het gaat wat ver dit hier in detail te vermelden, dit vanwege de privacy. 

Waarom meldt je het dan? Nu is de status dat je annuleringsverzekering een claim heeft afgewezen. Niet echt relevant als je niet aangeeft waar je het dan mee oneens bent.

Sorry, maar het gaat wat ver dit hier in detail te vermelden, dit vanwege de privacy. 

De voorwaarden waren en zijn identiek. Een klacht is ingediend en loopt nog. De motivatie van de afwijzing heb ik uiteraard, maar - nogmaals - deze wordt in het geval van onze reisgenoten niet gehanteerd.

Wat was die motivatie dan?

De voorwaarden waren en zijn identiek. Een klacht is ingediend en loopt nog. De motivatie van de afwijzing heb ik uiteraard, maar - nogmaals - deze wordt in het geval van onze reisgenoten niet gehanteerd.

In onze situatie bleek er bij de verzekeraars sprake van pure willekeur en de huidige polisvoorwaarden geven de verzekeraars deze ruimte tot willekeur.

Waarom was dat willekeur, waren de voorwaarden identiek? Hebt u ook een klacht ingediend en hebt u dan toevallig ook de motivatie van de afwijzing?

Tja, natuurlijk moet je goed verzekerd op reis gaan en de polis kritisch bekijken, maar de reisverzekeraars blijken bij een exact dezelfde situatie verschillend te handelen, dat hebben wij en onze reisgenoten recent ondervonden: Centraal Beheer betaalde niet uit maar de ANWB wel. Het ging hier (ik zou bijna zeggen: uiteraard) om annuleringen i.v.m. Corona. In onze situatie bleek er bij de verzekeraars sprake van pure willekeur en de huidige polisvoorwaarden geven de verzekeraars deze ruimte tot willekeur. Ligt hier geen taak voor de Consumentenbond?

Reageer