Consumentenbond.nl

Toeslag betalen na overlijden

• 22 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 288 Bekeken

Schandalig slecht service.
Je krijgt een aanmaning voor de zorgtoeslag van je overleden moeder.
Ten eerste slaat het bedrag van 17 euro nergens op. Ze is immers overleden.
Je krijgt ook een boete van 7 euro op een bedrag van 17 euro. Idioot.
Dan staat er op de brief dat je naar de belastingtelefoon 0800-0543 moet bellen.
Daar sta je dan 20 minuten in de wacht en het enige dat de heer kan uitkramen "Je moet een andere nummer bellen".
Daar sta je ook weer 20 minuten in de wacht.
WAT EEN DRAMA!!!!!

3 reacties

Reputatie 7
Het is rampzalig bij de Belastingtelefoon, er worden ontzettend veel fouten gemaakt en je staat veel te lang in de wacht. Je zit er natuurlijk nu ook niet echt op te wachten met de belastingdienst in de clinch te gaan. Ik denk dat je gewoon een bezwaarschrift moet indienen als de termijn daarvoor nog niet is verstreken, dat levert in ieder geval uitstel op. Veel sterkte met het verlies van je moeder.
Reputatie 2
Badge +2
Gecondoleerd met het verlies van moeder.
Formeel heeft de Belastingdienst gelijk. Er moet € 17 worden terugbetaald. Omdat toeslagen altijd een maand van te voren worden uitbetaald, valt dit bedrag eigenlijk erg mee. Na overlijden is er altijd 1 maand vooruitbetaalde toeslag terug te betalen. Het kan ook zijn dat de € 17 terugbetaling volgt na de definitieve beschikking zorgtoeslag.

De terugbetaling moet worden gedaan door de erven, door u dus. Als daarop niet wordt gereageerd, volgt er een boete van € 7. Gewoon betalen is hier wat moet gebeuren.
Reputatie 7
Beetje te snel gereageerd, ik las over de toeslag heen, vandaar dat ik dacht dat er weer eens iets verkeerd was gegaan. Ik vind wel dat ze een beetje coulant mogen zijn bij zulke kleine bedragen, bijv. tot € 20. of 25. Incasseren kost bij zo'n bedrag meer.

Reageer