Consumentenbond.nl

Toeslag terugbetalen: eigen schuld!

• 14 augustus 2018
  • 27 reacties
  • 23519 Bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik ga zelf op het moment dat ik de belastingaangifte heb gedaan meteen door naar Mijn toeslagen, om de meest recente gegevens door te geven. Voor de kinderopvangtoeslag houd ik dan rekening met een iets hoger inkomen dan uit de aangifte rolt. Als er iets ingrijpends wijzigt (bijvoorbeeld minder uren kinderopvang), geef ik dit zo snel mogelijk door. Dat werkt voor mij, maar ik realiseer me dat mijn situatie vrij overzichtelijk is.

Met huur- en zorgtoeslag heb ik persoonlijk geen ervaring, maar zo te lezen gaat het daarbij regelmatig fout. Terwijl je zo je best doet om een terugbetaling te voorkomen, komt die rekening alsnog. Met soms grote drama’s als gevolg.

Heeft iemand misschien ook een goede ervaring?
Het is het meest rampzalige systeem OOIT!

Ik heb zoveel duiznden euro's meer teru moeten betalen dan ik ook ontvangen heb.
Ik heb zelfs 8 dagen voor verjaring nog een bericht gerkegen dat ik dik 600 euro teveel heb ontvangen. Dat is dan van 6 jaar geleden! Dat kan ik in mijn online bankieren niet eens meer terugzien!!!

Mijn nieuwe strategie:
overleef het zonder en vraag dan achteraf aan, nadat ik de definitieve aanslag van mn belasting heb. Dan krijg ik het in een keer en spaar ik het op.

Nu heb ik over de afgelopen paar jaar weer een andere situatie en ik sta doodsangsten uit om de aanvragen te doen. Ik loop daardoor ook achter met mijn belastingaangiften. Puur uit angst voor de toeslagen-afdeling. Dat kan niet de bedoeling zijn dunkt me.
Ik ben echt DIEP in de shit gekomen door het geklooi van die lui. En ik heb de steun wel echt nodig!
Nu heb ik het overleeft, maar heb daardoor heb ik wel mijn schamele spaarcentjes aan moeten spreken dus die ik wil wel aanvullen, zeker met een kleintje op komst.

Reageer