Consumentenbond.nl

Vader betaalt kinderalimentatie niet volledig

• 26 januari 2020
  • 2 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

De vader van mijn oudste kind dient kinderalimentatie te betalen tot haar 21e. Ongeacht het feit of zij in- of uitwonend is. Hij heeft nu zelf een bedrag bedacht.. Dat is €318 minder dan het door de rechter bepaalde bedrag! Hij vindt dat ze dat geld niet meer zo nodig heeft. Hij betaalde haar rijlessen, is daar nu mee gestopt. Ze heeft een zorgverzekering van €104 p mnd, met gelukkig zorgtoeslag. Dus van de €170 kinderalimentatie houdt zij p mnd €66 over. Mijn dochter woont begeleid in een appartement. Dit wordt vergoed maar dat doet niet terzake. Ik heb een familieadvocaat gemaild en mijn dochter heeft recht op het gehele bedrag dat de rechter heeft toegekend. Begrijp me niet verkeerd: hij is in goeden doen.  Moest zijn salarisgegevens destijds overleggen aan de advocaat, dat wilde hij toen niet. Toen heeft de rechter een bedrag bepaald. Mijn dochter kan het bedrag zondermeer laten innen door het LBIO. Zij doet dit liever niet omdat het de toch al slechte relatie met haar vader niet ten goede zal komen. Ik betaal nog steeds haar OV, €200 per 5 mnd. Doe ik met liefde maar het is belachelijk. Ze heeft ivm last van gewrichten een elektrische fiets. Die is kapot, repareren kost €160. Hij wil per se dat ze met de fiets gaat, maar betaalt de reparatie niet. Dus gaat ze nu weer met het door mij betaalde OV. Zo weinig als die man kennis van zaken heeft (?), hij weet wél dat ik dat betaal. Het is al wel zover gekomen dat de begeleider van mijn dochter mijn ex-man heeft gebeld om te vragen of hij wellicht moeite heeft met het betalen van de onderhoudsplicht. Zij is eind deze week weer bereikbaar, ik zal zien hoe ver ik bij haar kom, houd nu rekening met geheimhoudingsplicht. Ja, dit is dezelfde vader als in het orthodontist verhaal, ook mijn topic. Ik kan niet geloven dat mensen die 2 keer per jaar op vakantie kunnen, een huis in een dure wijk hebben, dit ‘fooitje’ niet kunnen missen. Of ze zitten verschrikkelijk in de schulden. Hij heeft een hoge functie bij een..commerciële

verzekeringsmaatschappij. Het is nu zelfs zo erg dat mijn ouders hebben aangeboden financiële hulp aan mijn dochter aan te bieden. Communiceren met deze ‘man’ is niet mogelijk. Ik plaats het ook hier om evt ervaringsverhalen te kunnen lezen. Het is zo dat mijn ex man alleen via de rechter mag proberen het bedrag sterk te verlagen, maar dat kost hem veel geld, gezien zijn hoge salaris. Hij weet dus dat hij de wet overtreedt, maar gaat rustig door. Ik kan dit eigenlijk ook wel onder de noemer ‘kindermishandeling’ plaatsen. Mijn dochter is autistisch. Hem waarschijnlijk niet ‘normaal’ genoeg.

Mijn vraag is of er iemand nog tips heeft, beroepsmatig of niet, of evt ervaringsverhalen (was ik vergeten, sorry, met dank aan dhr Deen 😊)

2 reacties

Je geeft aan dat je een vraag hebt maar ik zie de vraag niet.

Reputatie 1
Badge +2

Ik was idd niet erg duidelijk, maar had er onder andere dit ingezet: .’ Ik plaats het ook hier om evt ervaringsverhalen te kunnen lezen’. Ik had er idd ook in moeten zetten of er op het forum nog iemand is met een tip of iets dergelijks, je weet maar nooit. Sorry voor mijn onvolledigheid

Reageer