Beantwoord

Valt schoorsteen verwijderen bij stormschade ook onder de verzekering?

• 25 February 2022
  • 6 reacties
  • 219 Bekeken

Vraagje...…

Wij hebben last van een stormschade aan de schoorsteen. De schoorsteen is tevens niet meer in gebruik. Als ik hem zou renoveren (lood, voegen, bovenplaat, impregneren) dan zou ik duurder uit zijn als dat ik de schoorsteen laat verwijderen en het gat dicht maken.

Weet iemand ofdat dan schoorsteen verwijderen ook onder de dekking valt? Dit is zelfs ook nog goedkoper dan een renovatie?

Wie kan mij een uitkomst bieden of mijn vraag beantwoorden.

Bedankt allemaal!

Groetjes Marijke Van Breukel

icon

Beste antwoord door E.B.F. Stroeve 25 February 2022, 14:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ik zou je verzekeringspolis er even op naslaan, of even bellen met je verzekeraar. Die weet als enige het antwoord….

Aan de tags te zien houdt de stormschade wellicht in dat er lekkage is bij de schoorsteen. Met de opstalverzekering is lekkage verzekerd. Als je het meldt komt een vakman het repareren en kost het je niets. Het renoveren is volgens mij iets wat niet onder de verzekering valt, net als het verwijderen en afdichten. Maar moet je binnenshuis het schoorsteenkanaal tot aan de woonkamer ook niet verwijderen? Dat zijn wat meer kosten. 

Wij hadden meer zoiets van als hij niet meer in gebruik is kan hij beter verwijderd / gesloopt worden? Binnenshuis is niet nodig het is puur dat ik dan ervan af ben en het is nog goedkoper ook.........

Ik heb jaren terug ook zoiets gehad.
Verzekering vond het achterstallig onderhoud.
Er is nooit iets vergoed.

Als je binnenshuis laat zitten, pas dan wel op met condensvorming in het kanaal.
Niet met de werkzaamheden beginnen tot je het eens ben met de verzekeraar.

Beste Wortelstamper

Wat bedoel je precies met condensvorming in het kanaal. Kun je me misschien daar iets meer over vertellen......

Ik heb jaren terug ook zoiets gehad.
Verzekering vond het achterstallig onderhoud.
Er is nooit iets vergoed.

Als je binnenshuis laat zitten, pas dan wel op met condensvorming in het kanaal.
Niet met de werkzaamheden beginnen tot je het eens ben met de verzekeraar.

Beste Wortelstamper,

Wat bedoel je precies met condensvorming in het kanaal?

Reageer