Consumentenbond.nl

Van bankfiliaal naar contact via tablet


Kirsten van Loon
Rank
Badge+3
Uit een analyse van BNR en Openingstijden.nl komt naar voren dat er in 5 jaar 40% van de bankfilialen zijn gesloten. ABN AMRO geeft als reactie aan BNR dat veel van hun klanten een tablet of smartphone hebben zodat een contact met een beeldverbinding mogelijk is.

Reageren op dit onderwerp niet mogelijk
3 Reacties
E.T. Wiersum
Reputatie 1
Badge+2
Ik denk dat er een moment komt dat de mensen het zat worden zoals het de laatste jaren gaat. Dan willen mensen gewoon weer rechtstreeks contact aan tafel als ze iets geregeld willen hebben.......Mijn voorkeur heeft het nog altijd.

Lisa Boele
Reputatie 1
Badge+4
De ware reden is natuurlijk, dat door de Europese geldpolitiek het renteverdienmodel van de banken enorm is aangetast. Omdat de uitkomst van het alsmaar bijdrukken van geld volkomen onzeker is zou dat gestopt en naar behoud van werkgelegenheid gestreefd moeten worden. Voor het behoud van de maatschappelijke samenhang gaat er niets boven een persoonlijk gesprek, zonder tussenkomst van electronica.

Natalie Rosien
Rank
Reputatie 2
Badge+4
Grote banken zijn een plan aan het maken voor een netwerk van geldautomaten zonder logo, waar je geld kunt opnemen ongeacht bij welke bank je zit.

Zou je ook naar een gezamenlijke bankkantoor gaan waar diverse banken worden vertegenwoordigd? Stem op de poll in ons nieuwe topic.