Consumentenbond.nl

Vergoeding annuleringsverzekering bij opname ziekenhuis

• 16 juli 2019
  • 5 reacties
  • 350 Bekeken

Reeds enkele jaren een doorlopende annulering/reisverzekering voor 2 personen. Samen met vriendin een reis geboekt voor 2 personen. Een persoon komt in het ziekenhuis. De annuleringsverzekering keert alleen die persoon uit die officieel is opgenomen in het ziekenhuis. De vergoeding voor annuleringskosten worden wel betaald aan de persoon in het ziekenhuis. Ik, de ander die als ondersteuning ook in het ziekenhuis verblijft (9 dagen) krijgt geen vergoeding omdat ik niet hebt geannuleerd. De verzekering gaat uit van het feit dat de ander gewoon zijn vakantie had kunnen volbrengen/vieren. Afstand ziekenhuis hotel was 45 kilometer. Taxikosten waren 145,00 per keer v.v. per dag, maximale vergoeding verzekering 250,00!
Als je vriendin wordt opgenomen in het ziekenhuis, ga jij dan gewoon vakantie vieren?
De annuleringsverzekering dekt dit voorval dus niet!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Zoals bij alle verzekeringen zijn er heel veel mitsen en maren , waardoor het nut van verzekeren beperkt is . Verder hebben veel hotels ook een coulante regeling waardoor wij meestal geen annuleringsverzekering nemen. Zeker niet als de reissom niet al te hoog is . Dan dragen we het risico liever zelf . Scheelt heel veel ergernis in veel gevallen . Er zijn ook hotels die geen vergoeding vragen als ze de kamer aan een ander kunnen verhuren in de geannuleerde periode of als ze begrip hebben voor je probleem.
Als de doktoren elke keer maar zeggen 2-3 dagen, hoe kan ik dan annuleren?
Als ik vanaf het begin had geannuleerd dan was onze kamer ook weg, als mijn vriendin werd ontslagen uit het ziekenhuis had ik geen hotel en/of kamer meer! Uiteindelijk werden we samen gerepartieerd met het vliegtuig. De dag van repartiering tot einde vakantie werd wel onder de annuleringsverzekering gedekt!
Reputatie 2
Badge +3
Afhankelijk van de polisvoorwaarden kan er ook nog dekking zijn onder het kopje onvoorziene kosten. Bij aantoonbare noodzaak kan ook de reis van de partner geannuleerd worden. Tenminste bij de betere reisverzekering/annuleringsverzekering.
Reputatie 7
Badge +6
Een reisverzekering nemen we altijd . Uit dit geval blijkt hoe nodig dat kan blijken te zijn . Zonder dat waren in dit geval de kosten en problemen veel groter geweest . Annuleringsverzekering dekt het niet doorgaan van de reis . Wat hier speelt valt onder de reisverzekering . Beetje verwarrend zoals ik het lees .
Reputatie 7
Als ik het goed begrijp is uw reisgenoot tijdens de vakantie in een ziekenhuis beland. Dan valt er niets te annuleren. Was het nodig om iedere dag heen en weer te rijden? Dan was een auto huren misschien voordeliger dan een taxi.

Reageer