Consumentenbond.nl

Verkeersschade melden via een app of website: handig of niet?

• 19 april 2018
  • 3 reacties
  • 670 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Wanneer je een aanrijding hebt gehad met een tegenpartij dan kan je de schade melden via een papieren schadeformulier, via de website mobielschademelden.nl of via apps zoals de SchadeApp en de 112schadeApp.

Heb je een goede of minder goede ervaring met het online melden van je schade bij je autoverzekeraar? Deel het dan hier.

3 reacties

Recent ben ik aangereden terwijl ik op mijn scooter reed. Daarbij kon ik een papieren schadeformulier uploaden naar de site van de verzekeraar / tussenpersoon. Papier heeft als voordeel dat je gelijk de boel kunt afhandelen en een handtekening door de tegenpartij kunt laten zetten. Dat is achteraf nog maar de vraag of je die krijgt. Maar in mijn geval werkte het uploaden dus niet. Dus ik moest er weer achteraan. Inmddels ben ik 6 mails verder en is het dossier nog niet compleet.
Als een app niet direct regelt dat de tegenpartij tekent is het niet handig als jij de gedupeerde bent.
Reputatie 4
Badge +7
Recent ben ik aangereden terwijl ik op mijn scooter reed. Daarbij kon ik een papieren schadeformulier uploaden naar de site van de verzekeraar / tussenpersoon. Papier heeft als voordeel dat je gelijk de boel kunt afhandelen en een handtekening door de tegenpartij kunt laten zetten. Dat is achteraf nog maar de vraag of je die krijgt. Maar in mijn geval werkte het uploaden dus niet. Dus ik moest er weer achteraan. Inmddels ben ik 6 mails verder en is het dossier nog niet compleet.
Als een app niet direct regelt dat de tegenpartij tekent is het niet handig als jij de gedupeerde bent.

Een gescand schadeformulier opsturen was in uw geval helaas geen succes. Samen de schademelding via een app was geen optie voor u?
Dat komt met name door de slechte functionaliteit die de verzekeraar biedt. Een app waarin de tegenpartij schuld kan bekennen en dat dan ook rechtsgeldig is is een optie. Als dat niet kan zie ik het nut niet in.

Reageer