Verzekeringen pakket/oversluiten

• 31 October 2017
  • 5 reacties
  • 1602 Bekeken

Ik ben al vele jaren verzekerd bij Inter Polis, nooit problemen gehad. betaal p.m. € 142,00 voor:
2 auto's,woning,inboedel,aansp.particul.,rechtsbijstand,ongevallenv.

ben benaderd door een ander tussenpersoon biedt aan: polis bij Ansvaridea.
premie pakket € 127,00(incl.hierna genoemde korting) p.m. voor vergelijkbare dekking. (wel geeft de tussen persoon 25% korting op de 2 autoverz.en op de overige 10%.

Het voordeel € 15,00 per maand is natuurlijk aantrekkelijk, maar klopt dit wel 25% en 10% korting? en de maatschappij Ansvaridea? ken ik niet. Is dit betrouwbaar?

graag wil ik nadere informatie of dit wel een verstandige overstap zou zijn.

bij voorbaat dank.
Roelof D.

5 reacties

Sowieso is het bekijken van een pakket van verzekeringen bij een alternatieve verzekeraar de moeite waard. Helemaal met dit soort bedragen. Verzekeraars zijn eigenlijk allemaal niet oke. Bij SNS heb ik goede ervaringen, bij Promovendum is het allemaal erg voordelig. Maar dat allemaal zonder tussenpersoon. Wat voor u werkt is toch een kwestie van onderzoeken.
Via een tussenpersoon ben je niet altijd op de hoogte van de scherpste aanbiedingen want deze tussenpersoon moet ook ergens van leven.
Badge +2
Beste heer Dekker,
allereerst dank voor uw vraag. Eerlijk gezegd, had ik van Ansvar Idea ook nog niet eerder gehoord. Enige research leerde mij dat het gaat om een van oorsprong Zweedse verzekeraar, die zich richt op mensen met een 'bewuste levensstijl'. Sinds 2008 horen de Nederlandse activiteiten tot Turien & Co. en dat is voor mij wél een vertrouwde naam. Als het u tóch om een eventueel premievoordeel te doen is, zou u via de verschillende vergelijkers op onze site eens kunnen kijken wat per verzekering de beste mogelijkheid is. Een pakket biedt voordelen (zoals pakketkorting), maar is zelden het voordeligst. Let echter ook op ons Testoordeel, dat een goede indruk geeft van de kwaliteit van de voorwaarden. Ik hoop u een beetje op weg te hebben geholpen en ben altijd bereid verdere vragen te beantwoorden!

Bij de verzekeringsmaatschappij AON ben ik verplicht per 1-1-2021 om cyberhulpdekking te nemen.

En zo verplichten ze mijn om extra 1,27 euro extra te betalen.

Na een telefoon gesprek werd er mee gedeeld dat het normaal is.

Ik ben er helemaal niet mee eens, en hoop dat U me wilt helpen, door gesprek uit te leggen dat dit niet kan. 

Groeten Hans.

In afwachting verblijft Hans Schmeits.

Badge +2

Geachte heer Schmeits, allereerst hartelijk dank voor het melden! Toevallig loopt mijn eigen inboedelverzekering ook bij Aon, maar dat uiteraard geheel terzijde. Mij is door Aon verzekerd dat de nieuwe cyberdekking (per 1 september dit jaar) gratis zou zijn voor alle bestaande klanten met een Aon-inboedelverzekering (zie ook https://www.consumentenbond.nl/inboedelverzekering/tweetal-nieuwe-cyberpolissen). Ik ga hier dus meteen achteraan en kom bij u terug zodra ik meer weet! Met vriendelijke groet, Rien Meijer, de Consumentenbond

Vorig jaar betaalde ik €67,- voor een tuinhuis verzekering bij Ansvaridea verzekeringen.

Dit jaar is die verzekering naar €181,- gegaan. Een verhoging van 170%.

Zijn er meer mensen die een soortgelijke ervaring hebben bij Ansvaridea.

Met vriendelijke groet,

J.Reenders

Reageer