Consumentenbond.nl

Viabuy vermeld dingen die niet waar zijn.

• 10 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 1835 Bekeken

Badge
Ik heb een Viabuy Card aangeschaft, deze koste 90 euro. ( erg duur) Maar heb het genomen omdat wat ze op hun website vermelde mij wel aansprak.
En voor de vakantie wel zo makkelijk is.

Nu word er op hun site vermeld dat je met het kaart overal kan betalen, zowel online, in de winkels en dat je kan contant geld kan opnemen tot 1000 euro. Op Niveau 1. Prima dacht ik. Want heb deze kaart nodig voor vakantie want ik wil niet al te veel contant geld meenemen.

Nu staat er dus op hun site vermeld dat je dus SEPA overboekingen kan doen naar een andere rekening. En dat je dus geld kan pinnen waar maar ook te wereld.

Niet waar!

Je kan geen SEPA overboekingen doen maar wel Sepa betalingen ontvangen.

En je kan maar 100 euro pinnen en dat is het! Dus de rest van die 900 euro die je erop hebt staan daar heb je niets aan. In winkels waar Mastercard word geaccepteerd daar werkt deze kaart niet. Dus je kan ook niet betalen in winkels. Ik heb zelf een Visa card en bij betalen pakte deze kaart het dus wel, en die van Viabuy dus niet. ( ik wou met opzet dus niet mijn Visa card gebruiken voor betalen in winkels alleen maar voor gebruik van benzine en het betalen van RV kosten om ergens te overnachten) Nu moest ik dus wel mijn Visa card aanspreken. En had ik niets aan het geld wat op mijn Viabuy rekening staat.

Je kan dus ook niet meer die 900 euro die je er nog op hebt staan terug boeken naar je rekening omdat SEPA overboekingen naar een andere rekening niet kan.

En je kan dus maar 1 keer in de drie jaar 100 euro opnemen.

Wat heb je dan aan een prepaidkaart zoals die van Viabuy als je er niets aan hebt? En het kost ook nog eens 90 euro en je kan niet eens gebruik maken van je geld.

Voor ik die kaart bestelde heb ik nog eens goed geïnformeerd of het wel klopte wat op hun site stond.

Kan ik Sepa overboekingen doen, Hun antwoord was Ja!
Kan ik contant geld pinnen. Ja, zeiden ze tot 1000 euro per jaar op Niveau 1.
Kan ik betalingen verrichten voor vakanties etc... Hun antwoord ja tot 1000 euro per jaar.

Prima dacht ik.

Nu was ik dus op vakantie en bleek het dus niet zo te zijn.

Ik had ze een mail gestuurd op vakantie van waarom ik maar 100 euro eraf kon pinnen terwijl er letterlijk 1000 op stond.

Hun vertelde mij dat ik maar 100 euro kan pinnen eens in de 3 jaar. En dat er geen SEPA overboekingen mogelijk zijn.

Ik was zo woest! Ik heb het ze nog gevraagd! Anders had ik het dus nooit gedaan! Want nu heb ik er dus nog 900 euro opstaan en kan ik er niets mee doen! Kan het ook niet terug boeken naar mijn eigenrekening niet.

Ik vermelde in mijn mail dat ze dus eerder wat anders zeiden tegen mij en ik heb die mail ook meegestuurd.

Hun vertelde mij dat als ik meer geld op wou nemen ik naar niveau 2 moest opwaarderen. Dus dan moest ik al mijn gegevens overhandigen. Ik ga geen gegevens overhandigen voor een DEBET CARD. Zeker niet als ze op hun site vermelden dat je tot 1000 euro kan opwaarderen en overal te wereld kan betalen en contant geld op kan nemen.

Ik wil mensen dus waarschuwen voor de bedrijf.

Wat ze op hun site vermelden is dus niet correct. Ze willen mensen laten opwaarderen tot niveau twee. Zodat je dus jouw gegevens moet opsturen. ( voor debet kaart gaat dat te ver) Aangezien je zelf geld op die kaart stort en dus niets leent. Je betaald ook nog eens 90 euro voor die kaart. Een kaar waar je totaal niets aan hebt.

Daarbij wat mij ook al opviel is. Zodra je dus die 90 euro voor die kaart opwaardeert het binnen twee dagen op jouw viabuy rekening staat. Daar halen ze dan dus die 90 euro van af. stort je daarna het geld om te gebruiken dan moet je twee weken wachten tot het op jouw account bij staat geschreven. Dus voor die 90 euro dan kan het wel binnen twee dagen op je viabuy rekening staan maar anders moet je 2 weken wachten.
Daarbij komt ook dat je bij de eerste storting maar 150 euro kan opwaarderen. Dus niet gelijk 1000 euro. Zoals ze vermelden. Ook weer zo iets.

Pas dus op!

geef dan ook nooit jouw gegevens aan een bedrijf die op hun site dingen zo mooi mogelijk probeert te maken en achteraf het allemaal fake is.

Voor een prepaid kaart hoef je geen gegevens te overhandigen. Je bepaald immers zelf wat je uitgeeft. Je leent niets.

Kijk dus even verder naar een andere prepaid kaart. Ga niet voor Viabuy!

Wat ze op hun site vermelden klopt niet.

Je hebt niets aan je tegoed wat je erop hebt staan.

1000 euro opwaarderen, ja dat kan, maar je kan er maar 100 euro van af pinnen eens per drie jaar en dat is het. betalen in winkels daar word deze kaart niet geaccepteerd.

Je kan dus eigenlijk wel fluiten naar je geld.

Sowieso geen aanrader voor als je op vakantie gaat niet.

Neem geen prepaid card bij dit bedrijf!

11 reacties

Wat kon je dan niet met je pinpas dat je dit nodig dacht te hebben?
Badge
Ik had deze kaart aangeschaft voor mijn vakantie in Los Angeles. Wou niet al te veel contanten mee. Dus vandaar.
Waarom moet je contanten meenemen? Met een pinpas kun je ook in de USA betslen en geld uit een automaat trekken.
Reputatie 7
Als je een worldcard hebt van je bank heb je zo"n kaart niet nodig. Voor de zekerheid een Visakaart erbij. Gewone betalingen met Visa zijn niet duurder, geld uit de muur trekken wel. Visa is bovendien handig bij online hotelreserveringen.
Een prepaid creditcard is het alternatief voor mensen die per se een creditcard nodig hebben maar waar de bank die niet wil versterken. Er zijn wat scenario's denkbaar alleen staat zo'n kaart één ding vaak niet toe, namelijk reserveren van hotels en suto's. Dan kun je ermee betalen of geld trekken maar dat kun je ook met je pinpas.
Het vreemde vind ik wel dat je je geld er niet af zou krijgen. Je zou er gewoon mee moeten kunnen afrekenen en zelfs, tegen een vergoeding, geld mee op moeten kunnen nemen.
Reputatie 7
Kijk eens op www.creditcardvergelijker.nl, r kan ook n zijn.
Badge
Waarom moet je contanten meenemen? Met een pinpas kun je ook in de USA betslen en geld uit een automaat trekken.

Waarom zou ik geen contant geld meenemen naar het buitenland? Wil alleen geen veel contanten mee nemen. Omdat we met een RV rondrijden.

Daarbij heb ik ook een Visa card zoals ik al aangaf. Een debet kaart erbij was gewoon makkelijker en hoefde ik niet nog een Visa card aan te vragen en bij een Prepaid kaart kan je alleen maar opwaarderen wat je nodig hebt. Ideaal voor een vakantie.

Je kan alleen maar echter 100 euro pinnen uit een automaat en dat is het. De rest van de 900 euro kan je er niet af pinnen bij een geld automaat niet. Deze prepaid kaart word in vele winkels geweigerd. Dus het is gewoon knudde!

Inmiddels als wel op verzoek bij de ECC een klacht ingediend aangezien zei al bezig zijn met een onderzoek naar dit bedrijf.
Badge

Het vreemde vind ik wel dat je je geld er niet af zou krijgen. Je zou er gewoon mee moeten kunnen afrekenen en zelfs, tegen een vergoeding, geld mee op moeten kunnen nemen.

Dat kan dus niet. Alleen maar 100 Euro kan je uit de muur trekken en dat is het. De rest van de 900 euro kan je er dus niet af pinnen. In winkels word deze kaart vrijwel geweigerd. Toch staat er nog 900 euro op waar ik hier op vakantie niet bij kan. Het is inderdaad ontzettend vreemd dat je dus niet je prepaid kaart optimaal kan gebruiken en er geen geld van af kan pinnen. Als ik dit geweten had dan had ik nooit deze kaart genomen. Want je hebt er dus niets aan.
Reputatie 7
Badge +7
Je zou nog kunnen proberen om je klacht op Klachtenkompas te plaatsen @Gebruiker1533903743.
@Gebruiker1533903743 Het probleem is waarschijnlijk dat u een ongeverifieerde kaart heeft. Hierop zijn strikte limieten van toepassing voor het opnemen en storten van geld. (Zie dit overzicht.) Dit in verband met wetgeving tegen witwassen en terrorisme. Het is wel erg flauw dat de limieten voor opnemen lager zijn dan voor geld op de kaart zetten.

Oplossing voor uw probleem is waarschijnlijk om u te identificeren bij Viabuy zodat uw limieten worden opgeheven. Hier staat uitgelegd hoe dit moet: Verhoog uw IDV-level.

Als u er hierna toch nog niet uitkomt met Viabuy kunt u ook een klacht indienen via de Europese Online Geschillenbeslechting (ODR).
Reputatie 7
Badge +6
Misschien mis ik iets ? Als je al een Visacard hebt en een bankpas , waarom dan nog een dure extra card? En dan ook nog bij een mij totaal onbekend en blijkbaar onbetrouwbaar bedrijf.

Reageer