Consumentenbond.nl

Vond jij Prinsjesdag 2016 een goed-nieuws-show?

• 20 september 2016
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Consumentenbond team
  • 22 reacties
Diverse belastingmaatregelen moeten verschillende groepen extra koopkracht opleveren. Bijvoorbeeld: De ouderenkorting gaat met €105 omhoog, wat gunstig is voor ouderen met een inkomen onder de €36.057. De kinderopvangtoeslag gaat omhoog, van enkele tientjes tot ruim €900. Dat is voordelig voor werkende ouders met kinderen op de opvang. Maar ook de zorgtoeslag, de huurtoeslag en het kindgebonden budget stijgen volgend jaar. Maar was het echt allemaal goed nieuws? Wat vind jij van de kabinetsplannen voor 2017?

5 reacties

Reputatie 1

Nu gaat het over de AOW.Ik zou wel eens willen weten wat de WAO'ers erbij krijgen. Het is elke keer dat we moeten kiezen of we een halfje brood extra nemen of een ietsjes duurder broodbeleg PER maand.Of had ik aan de bel moeten trekken dat ik TE weinig krijg elk jaar.Zit sinds 1990 in de WAO voor 100%. En het is elke einde van de maand elk dubbeltje bij elkaar rapen. De medische kosten schieten de pan uit, doordat ze niet vergoed worden, zoals medicijnen.

En straks krijg ik AOW, krijg ik dan 70% van het laatste ontvangen WAO? Dat is dan 60% van mijn laatst verdiende loon van 1990. Dat wordt dan echt op een houtje bijten en het sap ervan opdrinken.
Reputatie 1
Nu gaat het over de AOW.

Ik zou wel eens willen weten wat de WAO'ers erbij krijgen.

Het is elke keer dat we moeten kiezen of we een halfje brood extra nemen of een ietsjes duurder broodbeleg PER maand.

Of had ik aan de bel moeten trekken dat ik TE weinig krijg elk jaar.

Zit sinds 1990 in de WAO voor 100%. En het is elke einde van de maand elk dubbeltje bij elkaar rapen. De medische kosten schieten de pan uit, doordat ze niet vergoed worden, zoals medicijnen.

En straks krijg ik AOW, krijg ik dan 70% van het laatste ontvangen WAO?Dat is dan 60% van mijn laatst verdiende loon van 1990. Dat wordt dan echt op een houtje bijten en het sap ervan opdrinken
Nee, het was geen goed-nieuws show daar in De Haag. Het was weer als vanouds de ene beloften na de ander die deze heren en damespolitici deden, en die ze dan toch niet nakomen. Het was alleen maar weer partijpolitiek, van kijk mij eens hoe goed wij Nederland uit de stront hebben gehaald, het gaat helemaal niet zo goed met Nederland met zijn meer dan 550 duizend werklozen, meer dan een halfmiljoen!!, en er komen er elke dag meer bij. Andere landen doen het veel beter. Het eigenbelang van deze politici van de aankomende verkiezingen staan voor hun op de eerste plaats, daarna komen misschien de kiezers aan de beurt.

Wat goed voor de inwoners van Nederland is,de mens dus, staat niet bij hun op de eerste plaats.Wij mensen zijn voor hun alleen maar stemvee, als ze onze stem met veel leugens hebben gewonnen kunnen ze weer vier jaar lang mooi weer spelen daar in Den Haag. Kijk maar wat ze hebben nagelaten met bank en woningbouwcorporatie-bestuurders die hebben gezorgd voor de financiele crisis en de problemen in heel Nederland. Deze heren zitten nog altijd op hun plaats met een zeer hoogsalaris, wat ze beslist niet verdienen. Nee, straffen door de overheid was niet nodig, want het zijn allemaal vrienden onder elkaar, die van alles aan ons beloven, kijk maar naar oud politicus Wim Kok, die beloofde ook dat hij het 'kwartje van Kok' zou teruggeven aan de automobilist, en de graai die is gedaan door hem in de pensioenpot, ook nooit terugbetaald door de overheid (regering), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus beste kiezers van Nederland, denk heel goed na en lees ook wat in hun partijplannen staat voordat je aan wie dan ook je stem zal geven bij de aanstaande verkiezingen van het volgend jaar.
Reputatie 5
Badge +5

... straks krijg ik AOW, krijg ik dan 70% van het laatste ontvangen WAO?Dat is dan 60% van mijn laatst verdiende loon van 1990...

Geplaatst door Y. V. op Sep 25, 2016.

Voor zover ik weet is het nog steeds zo, dat als je je hele leven in Nederland hebt gewoond, je recht hebt op volledige AOW. Dat staat los van het feit of en hoe lang je, al dan niet in loondienst, hebt gewerkt. De AOW is een staatspensioen en wordt alleen gekort voor eventuele jaren dat je niet in Nederland woonde.

Apart daarvan kun je via een werkgever nog pensioenrechten bij een pensioenfonds of verzekeraar hebben opgebouwd. Het doel is om met dit pensioen plus de AOW en lagere belastingen in de buurt van het laatste nettoloon uit te komen. Daarbij wordt uitgegaan van een maximaal aantal arbeidsjaren (ik meen 50, nu dan iets langer) bij dezelfde werkgever die dan ook de nodige pensioenpremies heeft betaald. Die situatie is op niemand (meer) van toepassing, zodat iedereen echt zelf de pensioenvoorwaarden moet raadplegen om uit te rekenen waarop hij t.z.t. recht heeft. Hopelijk levert dat voor u toch nog wat goed nieuws op.
Weer zijn de mensen die na de oorlog Nederland hebben geholpen met de weder opbouw de dupe en dan met name de mensen met een lagere functie in de maatschappij . Ik heb jaren gespaard voor een waardevast pensioen maar geen indexatie en zelfs stevige kortingen gehad en zo het nu laat aanzien de komende jaren weer. De pot van het pensioenfonds is in 8 jaar tijd verdubbeld waarom dan de korting daar begrijpt toch niemand iets van? Weer zijn de ouderen het haasje ze gaan er het minste op vooruit, ik heb altijd voor mijn doen veel aan goede doelen gegeven maar de regering moet er maar wat meer aan geven wij kunnen het niet meer doen.

Reageer