Vragen over de Bitcoin (Digitale munt) etc.

• 6 september 2017
  • 6 reacties
  • 1145 Bekeken

Badge
  • Bondsbeginner
  • 1 reactie
Heeft de Bitcoin een toekomst?
Zal de waarde van 1 Bitcoin nog stijgen of heeft de Bitcoin zijn maximum bereikt?

Wat denken jullie in het algemeen over de Bitcoin als betaalmiddel?

6 reacties

Ik verwacht zeker een toekomst voor blockchain, waarschijnlijk hebben één of meerdere cryptocurrencies ook wel een toekomst en mogelijk heeft bitcoin als bekendste dan een stapje voor op de concurrenten. Wat dat betekent voor de toekomstige waarde durf ik niet te voorspellen. Als het mogelijk blijkt door middel van Bitcoin bezit aan het zicht van de autoriteiten te onttrekken, hetgeen wat mij betreft nog maar moet blijken, zou de vraag wel eens heel hoog kunnen zijn en zal de waarde ook wel volgen.
Wat mij betreft is het koffiedik kijken.
Ik heb al vaak geïnvesteerd in verschillende, ook serieuze financiële producten (minder speculatief) en terugkijkend zijn het vooral de aanbieders die er altijd beter van zijn geworden. Waarom zou dat nu ineens ànders/beter zijn? Het internet staat boordevol van positieve èn negatieve voorspellingen.

Nee, ik houd me hier niet mee bezig en heb helaas géén betrouwbare glazen bol!
Badge
Het lijkt me nogal een hype. Vroeg instappen kan flink wat opleveren maar (te) laat instappen kan je flink wat kosten.
BitCoin schaalt slecht dwz is van nature erg "schaars" en ik neem aan dat dat voor de andere cryptocurrency ook geldt.
Waar de media onvoldoende aandacht voor heeft is de enorme milieubelasting van crypto currency / block chain: Zie bijvoorbeeld https://www.deingenieur.nl/artikel/bitcoin-blijkt-een-energieslurper
Dat alleen al maakt het onwaarschijnlijk dat dit de valuta van de toekomst is.
Reputatie 3
Badge +4
Bitcoin en ander crypto s is simpelweg lucht waar inmiddels miljoenen particulieren zowel als bedrijven en instellingen in handelen. Handel in effecten had ooit nog als achtergrond de dividendwaarde van een bedrijf. Achter crypto s zit niets anders als een door slimme "ondernemers " ontwikkelde schijn "munteenheid " die je in 1e instantie slechts kan aankopen via normale valuta. Het is onbegrijpelijk dat de DNB en die van alle landen dit fenomeen hebben laten gebeuren en laten groeien. Zolang met de enorme hoeveelheden lucht wordt gehandeld en dus geld wordt rondgepompt is het spel om dagelijks te kijken hoe rijk ben ik en kan je de investering missen in je vermogen, ach ga je gang. Let wel deze ketting kan ooit breken en dan is er op niets maar dan ook niets terug te vallen, immers achter een Bitcoin staat geen enkele Staat en geen enkele "Goud" of andere waarde. Ik ben nog niemand in de financiele sector tegengekomen , ook niet bij DNB, die goed kan uitleggen wat die Bitcoin is. Men brabbelt maar met wiskundige formules en veel mensen knikken dan braaf dat men het snapt. Logisch want een mens wil niet graag toegeven dat iets boven de pet gaat .....
Windhandel heet dit.

Ik heb in november 2017 (ik dacht in de digitaalgids) een artikel gelezen over bitcoins met daarin de suggestie m het eens te proberen met bv 10 euro.

Dat heb ik toen gedaan. Nu heb ik mijn rekeningnummer en wachtwoord nog wel maar weet niet meer de website of provider waar ik die rekening heb.

Het bewuste artikel kan ik niet vinden. Wie helpt mij?

Reputatie 4
Badge +3

@J.A.M. Kuijk

Normaliter bewaart u bitcoins in een wallet. Of heeft u Bitcoins bij een tussenpersoon gekocht.

U zou op uw bankafschriften moeten kunnen terugkijken aan wie u betaalt heeft. Dan is het toch wel te achterhalen?

De Bitcoin zat toen rond de 8000 euro, nu 32.000 euro u heeft dus nu  40 euro, minus de verkoopkosten. Tenminste als uw inleg echt 10 euro was.

Reageer