Consumentenbond.nl

Waarschuwing GWK; zgn geen transactiekosten, maar ongunstige wisselkoers

• 21 juni 2015
  • 4 reacties
  • 4132 Bekeken

Bij de ING kun je geen buitenlands geld meer bestellen, je wordt door verwezen naar het GWK.Ik haalde voor ongeveer 200 euro aan Zweedse kronen. Er werden zogenaamd geen transactiekosten berekend. Uitgaande van de officiele koers die dag, heb ik door de ongunstige wisselkoers, wel ruim 25 euro meer betaald voor de Zweedse kronen die ik kreeg. Helaas is er geen alternatief als je voordat je op reis wilt, al wat buitenlands geld wilt hebben.

4 reacties

Welkom op dit CB-forum

Wat is er volgens u FOUT aangegeven op deze GWK-website in vergelijking met uw eigen omschreven ervaring? Uitdrukkelijk staat er aangegeven, dat er geen provisie berekend wordt....

http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Individuals/Rates/Actuele-koerslijst/

Bij de SNS.Bank, die zichzelf een ´normale bank noemt',' wordt je ook naar de GWK-club verwezen. Ongemakkelijk voor klanten in gebieden waar helemaal geen GWK-kantoor is of alleen maar een servicepunt........Steeds meer diensten vallen weg, zelfs het inleveren van cash-geld op de eigen betaalrekening zou nu via deze GWK-kantoren max. € 10.000,- en voor kleinere bedragen via GWK/servicepunten moeten, want de bank zelf heeft geen stenen loketten meer.....ook niet in de regionale SNS-winkels, waar tevens ook niet gepind kan worden!!!

https://community.snsbank.nl/nieuwe-service-gratis-contant-geld-storten-bij-gwk-travelex-450
Reputatie 7
Badge +6
Ach ja. Heel veel bedrijven zijn steengoed in het verstoppen van kosten. Smerige praktijken , maar heel gewoon. Dit is ook weer een voorbeeld , dat de door sommigen zo geprezen vrije markt economie niet werkt. Meer concurrentie zou de prijzen verlagen. We zien juist steeds minder concurrentie doordat veel bedrijven samengaan. Ook lijkt het er sterk op , dat bedrijven onderling stiekum afspraken maken en zo de prijzen kunstmatig hoog houden. Soms komt dat in de openbaarheid, maar ik vrees dat dat het topje van de ijsberg is. Ondanks alle moois wat ons steeds weer voorgespiegeld wordt , is de consument steeds weer de klos.Ben benieuwd of de andere banken deze geldwisselmogelijkheid ook stilletjes geschrapt hebben. Vermoedelijk wel.
Beste H.G. van Reenen,

inderdaad een goede tip om eerst de webstite van het GWK te raadplegen, dan zie je dat deze ivm de officiele wisselkoers veel ongunstiger is. Ipv 920 SEK voor 100 euro krijg je bij het GWK 817 SEK; de provisie is verwerkt in de koers.
Neem geen of minimaal contact geld (in euro's) mee en pin in het buitenland.

Reageer