straatvraag

Waarvoor gebruik je nog contant geld?

Waarvoor gebruik je nog contant geld?

Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Die parkeerautomaten en andere betaalautomaten zijn voor velen een ramp omdat ze allemaal anders en soms niet simpel te doorgrondenzijn . Waarom niet een simpel systeem dat voor ieder normaal mens in een oogopslag duidelijk is ? Vooral bij parkeerautomaten zie ik vaak gestuntel . Soms zelfs bij pogingen om contant te betalen al is dat doorgaans veel simpeler en doe ik dat zelf ook . Figuren aan de deur als schoorsteenvegers , glazenwassers etc willen contanten . Verder betalen we vrijwel alles elektronisch .

Reputatie 6
Badge +4

Ik denk eerder dat gestuntel bij parkeerautomaten enz. aan de gebruiker ligt en niet aan het apparaat.

De enkele keer dat ik nog via MP verkoop, gebruik ik Tikkie, wel zo gemakkelijk.

datidee van pinnen voor een bakkie koffie lijkt wel een idee uit de, voormalige, Vrekkenkrant. :-)

Wist je dat het woord pin in meerdere dialecten vrek betekend.

Waarom nog contant geld? In mijn vorige reactie was ik nog wat vergeten.

Contant geld gebruik ik ook voor deurcollectes en voor collectes bij kerkbezoek.

Gerard Peet

Reputatie 7
Badge +6

Ik vind die nummers ook verwarrend en onpersoonlijk , @Harrie LPP . Uit haar antwoord blijkt , dat Monique het ook niet ideaal vindt , maar dat andere prioriteiten voorrang krijgen . Vermoedelijk wordt het wel een keer veranderd . Oeps ! weer off-topic . Valt niet altijd mee …..

Humor!

Helemaal eens met Sylvanderuimte. Ik pin alleen als het niet anders kan. De bank hoeft niet te weten wat ik waar koop, wanneer en hoe laat. Banken hebben ons nu al veel te veel in de tang. Je mag betalen om er je geld te stallen, betalen om transacties te doen en betalen om je eigen geld op te nemen. Ik wil mijn salaris weer in een envelopje aan het eind van de maand!!!

Reputatie 7
Badge +5

klopt, complottheoristen zien wat ze willen zien, of lezen….. :grinning:

Complottheorieën kunnen noch zien, noch lezen.

Reputatie 7
Badge +5

ik doelde daarom ook op de -isten, die hebben de gave om selectief te lezen/luisteren/interpreren/concluderen 😉😂

Deze -isten heb ik hier niet aangetroffen.

Reputatie 7
Badge +5

en het cirkeltje is weer rond. aan jou het laatste woord!

Badge +5

Laten we weer teruggaan naar het oorspronkelijke topic :wink:

“Waar gebruik jij nog contact geld voor?” :dollar: 

Contant geld gebruik ik overal waar het kan.

De glazenwasser, en dan houdt het tegenwoordig wel op.

De parkeerautomaat. Het muntje er in gooien en kaartje er uit is echt vele malen sneller dan het geklooi van de mensen voor me met hun kaarten. Gisteren nog was er een dame voor me die aan het klooien was en me maar even voor liet. Erg aardig van haar. Ik weet niet of ze er nu nog staat ( 😉 )of maar afgedropen is.

Helemaal met TOINE1 eens.

Reputatie 6
Badge +4

Wij zijn benieuwd waar jij nog contant geld voor gebruikt.

Nergens voor, al jaren niet.

Reputatie 7
Badge +7

Spulletjes verkopen op Marktplaats gaat nog veel met contant geld. De kosten worden wel hoog als je dat elke keer stort op je rekening. Dan gaan de mensen contant geld thuis houden, je krijgt er toch geen rente meer op. 

Er waren destijds nog winkels die geld rekenden voor pinnen. Daar had ik een hekel aan en daar betaalde ik dan contant.

Reputatie 7
Badge +5

stond op feestboek!

ze kunnen cash nooit afschaffen, want in de rest van de eu wordt er juist nog heel veel contant betaald. 

Kinderen moeten met geld leren omgaan , door cash te sparen en te betalen en ouderen of mensen die digibeet zijn of juist uit principe niets met internet en computers te maken willen hebben, moeten gewoon contant kunnen blijven betalen.

Die grens van 3000,- is om witwassen tegen te gaan, maar zoals altijd, schiet het beleid hierin weer erg door en moeten de goeden weer onder de kwaden lijden.  Die criminelen kopen van alles om hun drugsgeld wit te wassen, zoals auto’s en dure horloges, etc, vandaar die grens. Je leest nu ook steeds vaker berichten van aangehouden auto’s vol drugsgeld dat naar buitenland gaat. 

Cash moet natuurlijk altijd blijven , is een wettig betaalmiddel en er is maar één ding wat ze zo snel mogelijk moeten verbieden, de bitcoin en andere oplichterij. 

Met contant geld leer je juist ontzettend goed met geld omgaan, itt virtueel geld. 

Mocht cash ooit verdwijnen, dan zal er een levendige ruilhandel op gang komen, waar de economie hélemaal onder zou lijden. 

Het komt ook door al het pinnen, ben zelf één van de eerste pinners, die bedragen van 0,50 al pinde, voordat het gemeengoed is geworden. Bv op een terras even een bakkie koffie pinnen a €2,- , handig om fooi te omzeilen, aangezien €2,- al meer dan genoeg is voor een koffie. 

Ik ben het helemaal met je eeng G(x), maar datidee van pinnen voor een bakkie koffie lijkt wel een idee uit de, voormalige, Vrekkenkrant. :-)

ik vind idd fooien zo’n onzin , terwijl de horeca al zo absurd duur is hier in nederland, vergeleken met bv duitsland. Die €2,- is ook alweer een prijs van jaren geleden, inmiddels durven ze soms €3,- en meer voor een bakkie te vragen! en dan is ook de kwaliteit nog vaak om te huilen! ik heb wel koffie teruggebracht hoor, die niet te hakken was. Gaven ze je doodleuk een restje koffie die al uren in een pot op de warmer stond. Dat pik ik niet. De koffie smaakt thuis ook vele malen beter! 

Ben niet zo’n horeca type, nergens beter eten en drinken , dan uit eigen keuken en koffiemachine. Zelfs patat is nergens beter dan thuis. En doelloos uren op een terras zitten, nee, gekkenwerk. 

Die vrekkenkrant ken ik idd wel, veel goede tips, die ik al lang wist, maar goed voor andere mensen. Wc papier aan twee kanten gebruiken , gaat me toch wat te ver……

alhoewel, dubbelvouwen……ha, ha. 😆

Reputatie 7
Badge +6

De Horeca mag dan vaak flink aan de prijs zijn  , @Gebruiker1610029843 . Er wordt vergeten dat kelners en serveersters doorgaans zeer slecht betaald worden en daarom heel blij zijn met een fooi . Daar gebruik ik contant geld voor als ik naar tevredenheid bediend ben . Ik geef het rechtstreeks en doe het niet in een fooienpot die  door de baas geleegd wordt . Dan is het maar afwachten wat het personeel daar van krijgt .

Reputatie 1
Badge

Ik denk eerder dat gestuntel bij parkeerautomaten enz. aan de gebruiker ligt en niet aan het apparaat.

De enkele keer dat ik nog via MP verkoop, gebruik ik Tikkie, wel zo gemakkelijk.

Ik gebruik nergens meer contant geld, behalve voor de glazenwasser en de melkautomaat van de biologische boerderij. Makkelijk is dat ik via een download van de afschrijvingen van de bank ik meteen mijn boekhouding klaar heb door de file in mijn database te importeren. Zo kan ik precies zien wat ik waar aan uitgeef. 

Reputatie 2
Badge +2

Muntjes en kleingeld zijn zeer handig én noodzakelijk, ik gebruik het voor de parkeerautomaat, eierautomaat, melkautomaat, winkelwagentje, auto wasbox, autostofzuiger, autoband oppomp automaat (toch wel erg belangrijk, want ik heb ze nog niet gezien waar je met je betaalpas kunt betalen), koffieautomaten in openbare gelegenheden en soms om een fooi te geven. Daarnaast als mini schroevendraaier en kun je er krasloten mee bekrassen :grinning:

Ik ben al een tijd niet meer bij de Febo geweest, maar bij dat soort automaten kon je ook altijd met muntgeld betalen, net als frisdrank automaten en automaten met versnaperingen.

Er zijn nog tankstations waar je koffie met muntgeld moet betalen en wat te denken van veel openbare toiletten langs de snelwegen in binnen- en buitenland.

Als het aan de banken ligt, staan we straks te klooien voor een Franse toiletdeur op zwarte zaterdag langs de Autoroute du Soleil met ons bankpasje. (Oké, er zijn nog gratis WC's en alle bomen zijn nog niet gekapt door de mensheid, dit ter geruststelling).

Reageer