Consumentenbond.nl

Wanprestatie makelaar moet niet op kosten van opdrachtgever

• 21 oktober 2014
  • 0 reacties
  • 224 Bekeken

- Wanprestatie moet niet op kosten van opdrachtgever - Een makelaar gevraagd voor verkopen van woning in Baarlo LB. Maar een keer meer in contact wat altijd gratis is wat fotoos gemaakt, heeft hij zelf ontwikkeld, contractje getekend, wat een paar keer moest aangepast, hij beweerde dat ik de sleutel niet had overhandigd. Mijn bankrekening stond er niet in alszijnde het nummer voor het verkrijgen van geldsom afkomstig van de verkoop, dat moest dus aangepast. Verder had hij een website waar nog niets opstond, het is of hij pas uit de detentie is en nu met valse papieren een website heeft die even grauw is als hij zich voelde. Ik zag weer een paar fouten in zijn beschijven op de website en hij corrigeerde met moeite , wat voor mij vanzelfsprekend is; bijvoorbeeld; een verkeerde spelling, of een verkeerde maat van de woning, of een foto met onkruid wat niet netjes staat; kortom te veel wanprestaties van die meneer. Nou is normaal als je een opdracht verstrekt dat er een redelijke termijn in acht wordt genomen, dus niet alles hoeft zwart op wit te staan om als normaal in handel te kunnen worden gebezigd. - Nou heeft hij drie jaren mijn woning te koop staan en niet een keer een bezoeker of kijker voor mij geregeld je begrijpt dat is verschrikkelijk. ik heb nog nooit een makelaar meegemaakt die zo lang over een verkoop ging doen. Meestal binnen een paar maanden is een woning verkocht. Ik moet ieder jaar voor mijn budget hoge kosten betalen voor de pachtgrond en hij komt niet een keer met een klant. Dan begrijp je dat ik die man opzeg. In het contractje is een artikel waarin staat wat gerekend zou worden als je de opdracht intrekt, handelingen als verifieren van hoeveel heffingen kosten, kadaster informatie opvragen. De overige kosten zijn inherent aan het ''no cure no pay systeem''verkoopt hij niet dan ook geen courtage plicht. Nou omdat hij niets anders als wanprestatie heeft verricht, vind ik dat ik niet een rekening moet betalen vanwege zijn driftige reactie. En zeker geen incasso bureau met valse middelen tegen mij op gezet moet worden. Ik hoop op jullie begrip en vooral solidariteit. ialwayswin Graag positieve reacties! [Opmerking van de redactie: tekst is aangepast zodat deze beter leesbaar is.]

0 reacties

Geen reactie

Reageer