Consumentenbond.nl

Wat gebeurt er in 2020 met jouw inkomen?

• 27 september 2019
  • 20 reacties
  • 9500 Bekeken

Badge +6
De kranten stonden er afgelopen tijd bol van: het inkomen gaat volgend jaar met procenten omhoog. Met onze invulhulp uit het gratis deel van de Prinsjesdagspecial kun je nauwkeurig uitrekenen wat het voordeel is. Goed nieuws: niemand gaat erop achteruit (behalve als de pensioenfondsen gaan korten).

👉 Benieuwd hoe jouw inkomen er in 2020 uit gaat zien? Klik dan hier en vul de invulhulp in!

Ben jij al bezig met je inkomen voor 2020? Praat mee!

20 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ja hoor . Ik zie de bui alweer hangen . Gepensioneerden met door overmacht een klein bedrijfspensioen dat al jaren niet kan indexeren door de strenge regels ( waaronder wij dus ) zijn WEER de klos . Wij gaan vrijwel zeker in koopkracht achteruit. Toch klagen wij niet omdat we het nog redelijk redden door goede beslissingen in het verleden en een paar meevallers . Een heel grote groep gepensioneerden kan dat niet zeggen . Dat zijn meestal degenen die we zelden of nooit horen .
Reputatie 4
Badge +4
De link word geweigerd in de browser omdat er probleem met het certificaat is.
Badge +6
Hm, dat is vreemd. Welke browser gebruik je @Wortelstamper? In Chrome werkt de link in ieder geval wel!
Reputatie 4
Badge +4
FF 70.0b9
Mozilla heeft in april ook al met Sectigo aan de stok gehad.

Canary geeft het wel weer, het is dus nog geen globaal probleem.

Op internet.nl valt het certificaat van het subdomein door de mand.

Badge +6
FF 70.0b9
Mozilla heeft in april ook al met Sectigo aan de stok gehad.

Canary geeft het wel weer, het is dus nog geen globaal probleem.

Dank @Wortelstamper! Toch onhandig. Ik geef het intern door!
Hmm . . Ik zie het rekendeel voor werkenden en voor gepensioneerden maar kan dat voor mensen met een uitkering niet vinden. Zou ik persoonlijk wel fijn vinden
Offtopic over certificaat: het lijkt verkeerd geimplementeerd te zijn. Als webserver dien je de hele chain aan te bieden exclusief het root certificaat. Dat lijkt niet het geval te zijn, het intermediate certificaat mist.
Reputatie 2
Badge +1
Ik krijg bij ontvangst CB e-mails de melding: this e-mail has failed its domains authentication requirements. It may be spoofed or improperly forwarded.
Toch onhandig. Ik geef het intern door!
Dit had ik vorige week ook al aan u doorgegeven, Imke.
Badge +6
Dank voor de meldingen allen, ik heb nogmaals navraag gedaan bij mijn collega's. Ik hou jullie op de hoogte!
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb geen invulhulp nodig om te weten wat er met mijn inkomen gaat gebeuren, het is voldoende te weten of Rutte het in 2020 nog voor het zeggen heeft. Dan gaat mijn koopkracht achteruit, net zoals in de afgelopen jaren. Gepensioneerd met klein pensioen, huurwoning en chronisch ziek. De AOW premie die ik betaald heb was voor de generatie vóór mij, de pensioenpremie die ik betaald heb is voor de generatie na mij. Zo doen ze dat bij de VVD. Op deze manier is het teveel aan babyboomers snel verdwenen en kan de generatie niks verder gaan met niks.
Badge +6
@Léonz en @Wortelstamper: Korte update over het issue met het certificaat: onze webmaster is druk bezig om dit probleem te verhelpen. Op dit moment raadt hij aan om Chrome, Edge of Safari te gebruiken. Ik laat het jullie weten als het probleem is opgelost.
Reputatie 7
Badge +6
Bij ons eender @Dieudonnee* . Bedrijfspensioenen die voor het zoveelste jaar op rij minder koopkracht veroorzaken als gevolg van de mijns inziens onnodig strenge regels. Ook een flink deel van de ziektekosten die voor eigen rekening komen. Dat alles en andere mogelijke tegenvallers worden niet meegeteld in de cijfers die ons voorgeschoteld zijn . Wel zegt men dat het per persoonlijke situatie kan verschillen. Die cijfers zeggen dus weinig. Eerdere beloften van Pinokkio bleken ook niet waar.
Reputatie 6
Badge +6
Ja , veel is al gezegd. En ik kan wel alles lezen in Chrome, maar evenals voorgaande leden heb ik het ook niet nodig. Ik hoor bij de ouderen, gepensioneerden, je krijgt dus wat waarover je in feite niets te zeggen hebt, dus evenals de uitkeringsgerechtigden en al degenen gaan er echt niet op vooruit. Wat de overheid mogelijk geeft, pakt ze elders weer terug en anders wel alle andere instanties zoals de zorg, nutsbedrijven, belastingen alles naast de inkomstenbelastring, BTW enz. enz. Je houdt echt niets over, je komt weer tekort. Voor ouderen, de pensioenen mogelijk gekort = nog verder gekort, geen indexering, geen compensaties, hogere zorgkosten, geen enkele aftrek (fiscus) meer en WMO, ik heb nog nooit iets gehad. Dus 2020 wordt weer achteruitgang, en 2021 ook en ga zo maar door. Maar ik klaag niet, het is immers allemaal zo eerlijk verdeeld hé, aandeelhouders, bestuursleden, directies, overheid = Regering en Kamerleden. Groeten Leo.
Reputatie 7
Wat er ook staat, gepensioneerden gaan er niet op vooruit.
Reputatie 6
Badge +6
Klopt @MrsJones , rijken worden rijker en armen armer. Daar moeten we trots op zijn op zo'n land. Groeten Leo.
Badge +6
@Léonz en @Wortelstamper, het probleem met het certificaat zou morgen verholpen moeten zijn. Nog even geduld dus!
Reputatie 6
Badge +5

Onbegrijpelijk, dat onze regering (en die kranten) niet moe worden van het steeds weer bedenken van "goed nieuws” voor de belastingbetaler. Het blijft toch het rondpompen van geld op een nèt weer iets andere manier waarmee je per saldo niets opschiet. Mijn inkomen blijft zoals het is tenzij het ABP op de pensioenen gaat korten of de AOW verandert. Het z.g. koopkrachtplaatje wijzigt wel: de zorpremie stijgt, de huur ook, het OV (hoor je nooit iets over) zal ook wel duurder worden net als mijn dagelikse boodschappen. Energieleveranciers hebben het rondpompen van geld inmiddels ook ontdekt. Electriciteit wordt goedkoper, warmwater en warmte (ik heb stadverwarming) duurder. Het wordt steeds onduidelijker, ondoorzichtiger maar in elk geval duurder. Ik heb daar geen invloed op en maak me er dus ook geen zorgen over. Geraak ik ooit aan de bedelstaf, dan is dat in gezelschap van het overgrote deel van de Nederlandse bevolking. 

Reputatie 6
Badge +6

Erg veel zekerheid is er niet. Voor 2020 voorspellenn is een wasseneus, vol gissingen, wie er nog wt van maken wil strand in loze beloftes. Het hele firmanent hang vol l,oze beloftes. Prikkenn hoeft niet bijal uit ek=lkaar. wijzen barst het al uit elkaar.. 

Wat gebeurt er met jouw inkomen, laten we hopen dat er nog wat over is. Groeten Leo.

Reputatie 6
Badge +6

Kranten staan er vol van, papier is geduldig. Maar wie gelooft er nog in ?Groet LEO.

Reageer