Consumentenbond.nl

Wat is jouw beste bespaartip?

• 12 augustus 2014
  • 45 reacties
  • 1232 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Heb jij een tip die je wilt delen met andere consumenten, plaats deze dan hieronder. Wekelijks wordt de hoogst beoordeelde tip beloond!

De gehele maand augustus wordt de bespaartip met de hoogste beoordeling die week beloond met het boek 'Bespaar geld'. Hierin staan maar liefst 275 bespaartips die je helpen om meer geld over te houden voor leuke dingen.

Samen weten we meer, bijvoorbeeld over hoe je het beste geld kunt besparen.

Als je wilt en weet hoe, kun je zowat op Álles in het dagelijks leven besparen. En om die 'hoe' gaat het natuurlijk: lang niet alle tips zijn bij iedereen bekend.

Ik ben benieuwd welke bruikbare bespaartips ik nog niet ken, en natuurlijk vice versa. Daarom trap ik af met drie 'eigen' tips, en nodig ik jullie uit die aan te vullen tot een lange lijst nuttige bespaartips.

Geen € 27,50 betalen voor een enkele treinreis Voor wie zelden met de trein reist, en geen €27,50 'starttarief' (kosten OV-chipkaart + minimum reistegoed) wil betalen: koop je treinkaartje online, en print 'm. Je hebt dan geen OV-chipkaart nodig, en kunt een eventueel gesloten poortje openen door het scannen van de streepjescode die erop staat. Snel zien wanneer vliegtickets goedkoop zijn Vliegticket boeken: google.com/flights, en klik op een bestemming op de wereldkaart. Er verschijnt dan een staafdiagram met wanneer de vluchten goedkoop (of juist duur) zijn. Klik op 'Vluchten weergeven' en vervolgens op het staafdiagram-icoontje om de laagste prijzen op langere termijn te zien. Gratis Greenwheels-abonnement Geen eigen auto? Greenwheels kan een handig alternatief zijn. Laatst kwam ik er bij toeval (via de klantenservice) achter dat er ook een €0 per maand-abonnement bestaat; die informatie heeft Greenwheels goed verstopt op de website. Heb je nu al een abonnement waarvoor je betaalt, dan kun je dat wijzigen naar een €0-abonnement, via Mijn Greenwheels /> Wijzig abonnement. Heb je nog geen Greenwheels, sluit dan een €5-abonnement af, en wijzig dat direct nadat het geactiveerd is in een €0-abonnement. Je betaalt dan nog wel een (deel van een) maand abonnementskosten, maar daarna betaal je per maand niets meer. Er is wel een nadeel: met het €0-abonnement betaal je een starttarief van €2,95 en zijn de kosten voor het gebruik hoger. Maar als je er maar een paar keer per jaar gebruik van maakt, is een €0-abonnement veel voordeliger dan een betaald abonnement.

Het topic is gesloten voor reacties

45 reacties

De zorg premie weet je al in december, en die maak ik dan al over, waardoor ik per persoon € 1000 minder op mijn rekening heb staan, waar ik dan geen vermogensbelasting( in het volgende jaar) over hoef te betalen! Winst per elke € 1000,- = € 12,- Voorwaarde is natuurlijk wel dat je tot de bevoorrechte groep behoort die een behoorlijk bedrag op de bank heeft staan.( alleenstaande meer dan € 22.000 en getrouwden meer dan € 44.000 ) Bijkomend voordeel van in 1 x betalen is dat je ook nog een extra korting (soms 2% op je jaarpremie van je zorgpremie krijgt. Indien ik van tevoren mijn premie betaal dan krijg ik in januari ook geen faktuur van mijn zorgverzekeraar (en dit zonder extra communicatie) Mijn zorgverzekeraar is FBTO
Warm keukenwater moet bij ons van de zolder komen wat veel water- en verwarmingsverlies betekent. Daarom hebben wij een keukenboiler. Ca. een half uur voor de afwas wordt deze aangezet om op te warmen en na de afwas weer uitgeschakeld. Waarom warm water 23,5 uur op temperatuur houden als dat vervolgens niet of nauwelijks wordt gebruikt.

Slechts een paar keer per jaar heb je overdag warm water nodig, dat is dan snel genoeg opgewarmd.

De rest van het jaar bespaar je het op temperatuur houden van 10 tot 15 ltr. water die je vervolgens niet gebruikt.

Ik heb de besparing becijferd op ca. 300 kW per jaar.

JvH
Wij vinden het een sport om van spullen die we nog hebben en eigenlijk weg kunnen, om die spullen op een creatieve manier te hergebruiken. Van een oude lattenbodem (plankjes) ombouwen tot het loopvlak van een bruggetje in de tuin.

Breng eieren aan de kook, met de deksel op de pan. Zodra het water kookt het gas/inductie/kookplaat uitzetten en 10 minuten laten staan in het hete water.

Na de 10 minuten de eieren laten schrikken onder koud water. Spaart veel energie.
IK heb onlangs een prepay abonnement bij Aldi duitsland gekocht voor € 12,99 met €10,00 beltegoed.

Hiermee kan ik in alle EU-lidstaten +Zwitserl, Noorw. en nog meer landen voor 11 cent per/min. bellen, zonder roaming. Onderling bellen met andere duitse Aldi nummers 3ct p/min hele EU.

SMS 7ct ,internet 23ct. Je geeft bij registratie bijvoorbeeld in mijn geval gaf ik een duitse camperplaats adres door want je moet een duits adres aangeven bij registratie en mijn eigen e-mail hotmail.com Je vind deze Camper of camping adressen in iedere campinggids

Ik gebruik oude telefoon om te bellen en als ze mij bellen heb ik mijn normale telefoon met het voor iedereen bekende nummer, dus ik hoef niemand andere nummer door tegeven behalve als ze mij in buitenland willen bellen geef ik dat nummer door ivb met roaming kosten die ik anders weer moet betalen.

Doe je winst groetjes

Warm keukenwater moet bij ons van de zolder komen wat veel water- en verwarmingsverlies betekent. Daarom hebben wij een keukenboiler. Ca. een half uur voor de afwas wordt deze aangezet om op te warmen en na de afwas weer uitgeschakeld. Waarom warm water 23,5 uur op temperatuur houden als dat vervolgens niet of nauwelijks wordt gebruikt.

Slechts een paar keer per jaar heb je overdag warm water nodig, dat is dan snel genoeg opgewarmd.

De rest van het jaar bespaar je het op temperatuur houden van 10 tot 15 ltr. water die je vervolgens niet gebruikt.

Ik heb de besparing becijferd op ca. 300 kW per jaar.

JvH

Een ketel water op gas warm maken is goedkoper dan met elektriciteit, en geen aanschaf boiler.

gr. PR
koop grootverpakkingen/bulk in bij producten dat u fequent gebruik. Voorbeeld in het geval u katten bezit, koop brokken in grootverpakking van 10 of 8 kg. Korting kan wel oplopen tot 100%. Zo kunt u wellicht voor minder geld een voeding voor uw huisdier kopen en in veel gevallen nog een product waarvan de voedingswaarde hoogwaardiger zijn.dus beter eten voor minder geld. Als u uw kat heeft verzekerd? Kijk op welke merken voeding uw verzekeraar korting op het maandbedrag zal aanbieden als u aantoont dmv bonnetjes dat uw kat deze voeding krijgt.Zo kan u wellicht dubbel besparen. Ik heb zo'n 200€ per jaar kunnen besparen op deze manier!
Reputatie 5
Badge +6
90 km/uur rijden op de snelweg ipv 120 km/uur. Je besparing is oa afhankelijk van je auto, maar rekenvoorbeeld:

km/jr

25000

literprijs

1.65

verbruik bij 120 km/u: 1 op

12

brandstofkosten/jr

€ 3,437.50

verbruik bij 90 km/u: 1 op

14

brandstofkosten/jr

€ 2,946.43

besparing

€ 491.07

Ik neem vaak mijn eigen eten en drinken mee als ik naar het strand ga. In een strandtent betaal je al snel een paar euro voor een drankje of meer dan 10 euro voor een simpele salade. Over een hele dag bespaar je al snel een paar 10tjes als je met meer personen bent. En net zo leuk!

Gefeliciteerd, jouw bespaartip heeft de afgelopen week de hoogste beoordeling gekregen en je ontvangt daarom het boek 'Bespaar geld'.
Hieronder lees je de 3 bespaartips met de hoogste beoordeling in de maand augustus. De winactie is voorbij, maar blijf gerust jouw bespaartip(s) delen om anderen te helpen besparen!

Mommyof1[/url]]

Maak je eigen wasmiddel, handzeep, shampoo , douchegel enzo.

Ik doe het zelf ook en het bespaart me flink wat geld, zeker met een kleintje in huis die nog al kan knoeien en lekker in de aarde speelt.

Ook gebruik ik thuis geen billendoekjes meer voor me kleine maar een beetje toilet papier en dan een nat washandje met een beetje zelfgemaakte waslotion voor zijn billen. Bespaart me geld en ik heb er minder afval van.

D. Blinde[/url]]

Maak een lijstje als je boodschappen gaat doen bij de supermarkt...en dan het belangrijkste : hou je eraan !

Dit zal je tientallen euro's per maand besparen.

Martijn de Groot[/url]]

Ik neem vaak mijn eigen eten en drinken mee als ik naar het strand ga. In een strandtent betaal je al snel een paar euro voor een drankje of meer dan 10 euro voor een simpele salade. Over een hele dag bespaar je al snel een paar 10tjes als je met meer personen bent. En net zo leuk!

Er is maar 1 site die werkelijk alle bespaartips kent van vele duizenden volgers . en dat is deze site http://vrekkenpagina.nl/ met duizenden bespaartips . Succes allemaal !
Op www.allesvoorniks.nl kan je soms gratis proefpakketjes krijgen.

Of een bon uitprinten, en ergens een artikel ophalen.

Bijv. een ijsje bij Kwalitaria vd kids, of een patatje, op een bepaalde dag.

Ik maak er heel veel gebruik van.

Ga er maar eens op kijken!!!!!!!!!!!
Als je een abonnement hebt: ongeveer 6 weken voor het einde van het abonnement de uitgever bellen of emailen om op te zeggen. Je krijgt altijd een aanbod om je abonnement te verlengen. Als je je opnieuw voor een jaar vastlegt krijg je vaak tussen de 25 en 35 % korting op het abonnementsgeld.
Handige tip R.S. Murk!

Wat voor kortingen heb jij zo bedongen en bij welke organisaties?

Als je een abonnement hebt: ongeveer 6 weken voor het einde van het abonnement de uitgever bellen of emailen om op te zeggen. Je krijgt altijd een aanbod om je abonnement te verlengen. Als je je opnieuw voor een jaar vastlegt krijg je vaak tussen de 25 en 35 % korting op het abonnementsgeld.

Sinds een paar jaar zijn er ontzettend zuinige pompen voor zowel de cv als de circulatie van de vloerverwarming, warmtepompen e.d., die slechts een fractie gebruiken van wat tot nu gebruikelijk was. Besparen kun je tot wel 70 % op het verbruik ervan, en als je ziet dat zo'n pomp soms het hele jaar draait is de besparing enorm, soms zorgt zo'n ouderwetse pomp voor de helft(!) van het hele stroomverbruik! Een nieuwe pomp (laten) aanbrengen verdien je in 2 a 3 jaar terug en dan kun je er nog minstens 7 jaar aan verdienen, een rendement vergelijkbaar met, of zelfs beter dan, zonnepanelen, alleen is dit een veel kleinere investering en veel simpeler te realiseren. Onvoorstelbaar dat de installatie- en energiebranche daar niet veel meer ruchtbaarheid aan geeft, de pompen die de meeste mensen nu gebruiken, daar geldt tegenwoordig een productieverbod voor, omdat ze zo schandalig veel verbruiken.
Ik heb zelf zo'n apparaatje op de leiding aangebracht dat er voor moest zorgen dat de pomp alleen aanslaat als het nodig is. Het gevolg was dat de pomp helemaal niets meer deed en de (vloer)verwarming dus ook niet. Dat ding er dus weer afgehaald. Deed ik iets verkeerd of heb ik al zo'n zuinige pomp (2012) en functioneerde het daarom niet? Ik ben wel benieuwd wat de kenmerken van zo'n zuinige pomp zijn.
En dan nog cruise control aan, scheelt echt. En voor de tijd hoef je het niet te laten. Scheelt in de Randstad misschien een minuut reistijd. En denk ook eens aan de milieu voordelen.

Helaas zijn niet alle medeweggebruikers blij met deze actie. Die duiken liever met 130 in de volgende file.
Reputatie 1
Badge
Dat minimum saldo/opstaptarief op je OV Chipkaart is inderdaad verschrikkelijk. Ik ga ongeveer 2 keer per jaar met de trein en moet al die tijd ruim 20 euro op mijn kaart hebben staan.

Handige links om te besparen met de trein:

Aanbiedingen

Verkopen van een actieticket als je er geen gebruik van gaat maken

Geen € 27,50 betalen voor een enkele treinreis Voor wie zelden met de trein reist, en geen €27,50 'starttarief' (kosten OV-chipkaart + minimum reistegoed) wil betalen: koop je treinkaartje online, en print 'm. Je hebt dan geen OV-chipkaart nodig, en kunt een eventueel gesloten poortje openen door het scannen van de streepjescode die erop staat.
Geplaatst door Consumentenbert op Aug 12, 2014.

[link aangepast in verband met leesbaarheid - moderator]
Hoi,

Een goede bespaartip? Door vooral te vergelijken? zo heb ik onlang hier een verzekering vergeleken, bespaart geld! vergelijkenuitvaartverzekeringen.nl**** ****[link verwijderd door beheerder]
Reputatie 5
Badge +7
Dank jullie wel voor alle tips tot nu toe. Wat goed om te zien dat zo velen op zoveel verschillende manieren kunnen besparen en dit ook hier hebben gedeeld!

Inmiddels is een nieuwe discussie Besparen op je vaste lasten gestart op het forum, naar aanleiding van ons nieuwe boek Geldzaken = makkelijk. Het boek is speciaal voor iedereen die zijn financiële situatie graag op een makkelijke manier goed op orde heeft. Lees gratis het hoofdstuk Hand op de knip waarin we handige bespaartips op de vaste lasten delen.

Heb jij ook nog een goede tip over geldzaken? Ga naar Besparen op je vaste lasten en deel hem!

(De huidige discussie wordt nu gesloten zodat iedereen dit laatste bericht gemakkelijk kan lezen)