Consumentenbond.nl

Wat vind jij van BuurtWhatsApp-groep om de veiligheid in je wijk/woonplaats te vergroten?

• 21 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 654 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Afgelopen week meldde het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CVV) dat de eerste BuurtWhatsApp-groep is gestart waarbij Nederlanders en Belgen samenwerken op gebied van buurtpreventie. Grensoverschrijdend de kans op inbraak verkleinen.Het initiatief is niet nieuw, in diverse gemeenten in Nederland zie je borden waarop staat dat er buurtpreventie is met behulp van What's app.Hoe denk jij over zo’n initiatief? Zie je zoiets in jouw buurt zitten? Of heb je er al ervaringen mee?

4 reacties

Wij hebben hier in de straat met ongeveer 40 bewoners een buurtWhatsApp-groep. Er zijn 2 borden geplaatst. Ondanks de borden als waarschuwing nemen de inbraken nog steeds toe. Een voordeel is het dat je een bericht kan sturen als je verdachte personen ziet.
Bij de plaatselijke politie moet toch wel te achterhalen zijn of die borden helpen? Ik zelf zie er weinig heil in. Misschien stuurt het gelegenheidsdieven een andere wijk in, maar die borden kunnen net zo goed aangeven, dat er daar iets te halen valt.
Hier in de wijk is er ook zo'n groep. Dat had ik binnen een week wel gezien. Iedereen die de wijk in ging werd gelijk aangewezen als potentieel verdacht, vooral als je een niet westerse achtergrond had. Naast het constante gezeur in die groep was voor mij de maat wel vol. Nee dit soort burgerwachten hoeft niet van mij.
Tja kan handig zijn noem je dit niet sociale controle...... als je elkaar helpt en dat ook doet en durft.....?

Reageer