Consumentenbond.nl

Wat zijn jouw ervaringen met verzekeraar Lemonade?

• 30 juni 2020
  • 5 reacties
  • 803 Bekeken
Wat zijn jouw ervaringen met verzekeraar Lemonade?
Badge +2

Sinds begin dit jaar kun je een inboedelverzekering en/of aansprakelijkheidsverzekering afsluiten bij Lemonade. Deze nieuwe partij belooft nogal wat - ‘verzekerd in seconden, uitbetaald in minuten’ - maar wordt dat ook waargemaakt?

Ik schreef in april een Eerste indruk en ben dan ook erg benieuwd naar jouw ervaringen met Lemonade! 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Lemonade is een Amerikaanse maatschappij en nog maar net op de Nederlandse markt. In Duitsland is zij vorig jaar gestart. Heel erg veel is dus nog niet over Lemonade te zeggen. Maar de link is wel erg positief, in feite gewoon reclame. Dan mag je dit ook best lezen   https://www.vvponline.nl/nieuws/hoe-verfrissend-is-lemonade-werkelijk. Het is beslist niet geheel negatief, maar er zijn door VVP financieel adviseurs kanttekeningen gemaakt. Ook RTL nieuws heeft er een item aan gewijd:  https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5077591/online-verzekeringen-bots-chatbots-algoritmes-lemonade-inboedelverzekering

Het lijkt mij goed van diverse kanten het verhaal te horen en verder afwachten tot er vergelijkende tests komen, van Independer e.a. en mogelijk ook van de Bond.

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk ook dat de verzekeraar Lemonade hier nog niet erg bekend is en reacties daarom uitblijven. Ik heb er ooit iets over gelezen en het, meen ik, op RTL gezien. En verder moest ik het ook nog even opzoeken want je hoort er weinig van. Maar alsa er wat vergelijkende tests komen en wat meer opnamen in vergelijking sites, wordt de bekendheid vanzelf beter. En wie weet is Lemonade wel een heel bijzondere verzekering. Groet Leo.

vanaf 2,00 verzekerd, dus maar eens een aanvraag gedaan. Deze was echter duurder dan een aanbod via Independer en ongeveer gelijk aan mijn huidige verzekering (via tussenpersoon).

Ik ben er maar niet op ingegaan.

Reputatie 6
Badge +5

Verzekeraars kunnen soms onmenselijk doen.
Maar deze is het blijkbaar letterlijk.
En roots in de USA geeft me ook geen goed gevoel.

Badge +2

Beste heer De Ruiter, hartelijk dank voor uw reactie. Het klopt wat u zegt en inderdaad zullen er vermoedelijk nog niet zo héél veel ervaringen zijn met deze nieuwe verzekeraar. Maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar? Het klopt ook dat mijn Eerste indruk erg positief is, maar op basis van alleen de voorwaarden kon ik in april niet tot een andere conclusie komen. Wat betreft uw suggestie t.a.v. vergelijkende tests: die gaan wij over enkele maanden zéker doen - ook daarom ben ik benieuwd naar de eerste ervaringen met Lemonade. Want zoals ik ook in de Eerste Indruk schreef: Lemonade doet fraaie beloftes, maar maakt het die ook waar? 

Reageer