Consumentenbond.nl

waterschade door buren aan mijn muur

• 29 november 2020
  • 5 reacties
  • 333 Bekeken

De muur in mijn woonkamer is gedeeltelijke open gemaakt om de waterschade te bekijken. Het blijkt dat deze waterschade in mijn woning door de bovenwoning (buren) is ontstaan. De VVE heeft dus mijn muur open gemaakt en ik wacht nu al maanden op de afhandeling hiervan. 

Nu blijkt dat ik alleen maar een vergoeding krijg voor het opengemaakte stuk. Om kleur verschil te voorkomen moet nu heel de muur opnieuw geverfd/behangen worden. Wie vergoed deze kosten. Volgens de verzekering van de VVE vergoeden zij alleen het opengemaakte gedeelte, waardoor ik dus een heel vreemd stuk (kleurverschil) ontstaat. Mag dit zomaar? Of moeten zij heel de muur weer netjes herstellen?

5 reacties

Volgens mij heeft u gewoon een vordering op de buurman en/of de VVE en als ze daarvoor onvoldoende verzekerd zijn betalen ze het maar uit de reserve. Laat een begroting opstellen voor fatsoenlijk herstel en dien die in bij de VVE.

Dank voor uw reactie. 
Er is al een expert geweest van de verzekering, maar nu hoorde ik dat ze er mee bezig zijn. Er werd toen wel tussen door gezegd dat alleen het weggehakte stuk vergoed wordt. Maar dan heb ik dus een kleur verschil met de rest van de muur. Daarom mijn vraag of ik dit moet accepteren. 

Ik zou zeggen dat ze het de oude staat moeten herstellen. Als ze je autodeur repareren matcht die perfect met de rest van de auto, je ziet er niets meer van. Dat lijit mij bij uw muur ook de bedoeling.

Over een uitspraak van een expert moet je wel direct reageren.
Uit eigen ervaring weet ik, dat dit soort uitspraken niet definitief zijn.
Ik heb zelf ook waterschade gehad en toen spraken ze ook over 1 muur behangen.
Maar alle 4 muren in mijn kamer hebben hetzelfde behang.
Dus is al het behang in de kamer vervangen.

Badge +8

Hi @Natassss, wat een nare situatie! Zijn er ondertussen nog ontwikkelingen? 

Reageer