Consumentenbond.nl

Welke tegemoetkoming redelijk bij financiele wanprestatie?

• 23 september 2014
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Met hulp van een deskundige is er tot 2 keer toe aangifte inkomstenbelasting gedaan. Tot twee keer toe bleek er een fout in te zitten waardoor er een terugvordering van de Belastingdienst volgde. De deskundige is geconfronteerd met met de fouten en heeft deze toegegeven, maar nam geen verantwoording. Na een klacht ingediend te hebben kwam de deskundige met een tegemoetkoming van 100 euro. Volgens zijn woorden uit coulance, niet uit verplichting omdat het om een terugvordering gaat van teveel ontvangen belastinggeld en ik er dus geen financieel nadeel van zou hebben gehad.

Afgezien van mijn mening dat je niet een betaalde dienst dient te leveren als je niet op de hoogte bent van de belastingregels, wat is een acceptabele tegemoetkoming?

Om de 100 euro in perspectief te plaatsen: normaal gesproken rekent de deskundige 100euro per belastingaangifte (gezinsaangifte). Deze 2*100 euro zijn echter niet rechtstreeks door mij betaald omdat het een dienstverlening betrof uit een groter pakket van afgenomen diensten.

Alvast bedankt voor de reacties.

1 reactie

Reageer