Wie kan dit (Belastingdienst) vertalen in begrijpelijk Nederlands?

• 13 February 2021
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Dit jaar betaal ik mijn voorlopige belastingaanslag via een incassomachtiging van de Belastingdienst. Daarvoor heb ik het formulier ingevuld wat ik bij de voorlopige aanslag ontving.

In de bevestiging van de machtiging die de Belastingdienst mij toestuurde staat een waarschuwing (‘Let op’) waar ik echt niet van begrijp wat ze bedoelen (geldt de machtiging nu wel of niet voor de voorlopige aanslag die ik al ontvangen heb en naar aanleiding waarvan ik de machtiging heb afgegeven?).

Wie wel? En ontvangt u ook rekeningen van de Belastingdienst? Ik dacht dat ze alleen aanslagen verstuurden naar burgers.

De tekst van de Belastingdienst

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hallo @ErikM , wat ze bedoelen is een voorzorgsmaatregel voor hun. Ze bedoelen: wat nog in de pijplijn zat moet je zelf overboeken, en wat er nog eventueel komt van andere aanslagen ook.

Dat de machtiging dus niet voor al je belastingzaken is, maar alleen voor die ene aanslag en alleen vanaf de maand dat die ingaat. Alles daarvoor en alles daarbuiten valt niet onder de machtiging.

Dat ze het woord ‘rekening’ op deze wijze gebruiken is ongebruikelijk voor de Belastingdienst.
Ze gebruiken normaal duidelijke termen zoals factuur, aanslag, bankrekening.

Reageer