Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Woekerrente Interbank

• 27 november 2017
  • 14 reacties
  • 2781 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Het is uiterst opmerkelijk dat de media bijna vol staan met woekerpolis-verhalen... Daar in tegen wordt er helemaal geen aandacht besteed aan de woekerpraktijken van Interbank (Credit Agricole en vele dochterondernemingen). Credit Agricole rekent exorbitant hoge rentes voor een doorlopend krediet. De doorberekende rente is in de praktijk niet gebonden aan een marktrente, zoals bijvoorbeeld de 3-maands Euribor, wat overigens wel gebruikelijk is bij vele andere kredietaanbieders. Dit alles zou juridisch in de haak zijn, was het niet dat deze banken tot eind 2013 een prospectus hebben uitgegeven waarin een niet mis te verstane koppeling wordt voorgespiegeld tussen de te betalen rente en een algemene rentevoet, in vorm van de 3-maands Euribor. Er staat letterlijk:

"... en van de rentestand op dat moment. Zodra die rentestand verandert, verandert uw rente mee."

Ons dossier is nu in behandeling bij de commissie van beroep bij het Kifid. Wij hebben ontbinding van de overeenkomst geëist vanwege misleiding bij het afsluiten van ons doorlopend krediet. Als wij gelijk krijgen dan kan deze bank een dusdanige stapel claims verwachten die in totaal in de miljarden zal lopen. Zou de uitspraak alleen compensatie inhouden van de te veel betaalde rente, dan nog beloopt het totale schadebedrag richting de miljard Euro.

Dit dossier loopt nu al ruim 4,5 jaar, al moet het nog eens 2 jaar duren voor wij ons gelijk krijgen dan moet dat maar. Wij vechten door voor al diegenen die zwaar gedupeerd zijn door Credit Agricole met al hun dochterondernemingen. Het optreden van Dhr. Doornbos in het VARA programma Kassa enkele jaren geleden was een aanfluiting. Men deed voorkomen dat men serieus mensen uit de problemen wilde helpen.... Men heeft de cliënten toen der tijd een hele dikke sigaar uit eigen doos voorgehouden aangevuld met geheimhouding en finale kwijting. Volgens de door ons gevoerde procedure zouden de meeste cliënten in een klap van hun lening af zijn, en in veel gevallen zelfs nog een leuke spaarcent overhouden.

Als u in de periode 2003 tot eind 2013 een doorlopend heeft afgesloten bij een van banken behorende bij Credit Agricole Nederland dan is de kans zeer groot dat ook uw te betalen rente wel degelijk gebonden is aan een externe rentevoet! Dien ten gevolge kunt ook U een procedure succesvol afronden tegen een van die banken. Dit geldt ook voor een ieder die de lening al wel heeft afgelost want per slot van rekening heeft ook U veel te veel betaald.

14 reacties

hoi hoe is het afgelopen
Reputatie 1
Badge
Hallo,

Wij hebben in alle opzichten gewonnen!!!!

In totaal moet de bank nu 75% van de originele leensom terugbetalen. Zie de website VARA KASSA. Daar staat veel informatie over dit dossier, ook een interview van mij over deze zaak.

Met vriendelijke groet,

Gerard de Graauw
Top.man gefeliciteerd ,ik zit ook al 11 jaar te betalen aan die maffia bende!! ook rentes tot 13 procent ,bedankt voor het zijn van de "breekijzer" voor die boevenbende.
Gefeliciteerd Gerard @gggraauw

Ik kan het helaas niet vinden bij de VARA, mijn ex heeft in 2006 ook zo.n leuke lening afgesloten..hij zit nu in de schuldsanering en komen ze bij mij aankloppen.. ( heb echter niet zelf getekend , maar de rechter zegt doodleuk je was in gemeenschap van goederen getrouwd) dus kan ik gaan betalen..zou niet weten waarvan hij heeft mij ook al opgezadeld met de restschuld van de hypotheek en jawel 97.000 euro....nu heeft hij 10 jaar lang 600 euro per maand aan interbank beraald..omgerekend 72.000 euro betaald ( voor 60.000 euro)... ik hoop dat jij mij een beetje op weg kunt helpen, welke stappen ik kan ondernemen..dit omdat het jou ook gelukt is...
Reputatie 1
Badge
Hallo Kaal7,

Het eenvoudigste is om dan een (uitgebreidere) mail te sturen aan Dhr. R. Luysen van advocatenkantoor Dijks & Leijsen, e-mailadres *. (advocaat in de uitzendingen van Kassa). Let op, een procedure bij Kifid kan een enorme valkuil zijn!!! Doe het dus niet zelf, ondanks dat het Kifid roept dat alles laagdrempelig zou zijn. Het indienen van een klacht is makkelijk zat, maar als de bank dan verweer gaat voeren heb je een aantal (te) dure advocaten tegenover je staan en zijn de meeste verloren...

Ik zelf zal waar mogelijk geweld maken om zo veel mogelijk gedupeerden wakker te schudden dat zij zich gaan melden! Ik kan en mag geen gedupeerden helpen, ben een privépersoon, zonder specifieke opleiding op het juridisch en economisch vlak.

Succes,

Gerard de Graauw

*Persoonsgegevens verwijderd in verband met privacygevoeligheid.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat je de moeite neemt om @Kaal7 verder op weg te helpen @gggraauw. Samen sta je immers sterker dan in je eentje. 💪🏼

PS Ik heb de persoonsgegevens uit je bericht verwijderd in verband met privacygevoeligheid. Mocht @Kaal7 het e-mailadres nodig hebben, dan kunnen jullie deze via privéberichten uitwisselen.
Wat fijn dat ik bericht terug heb gekregen van u, waar kan ik het mail adres vinden van de advocaat van kassa..zodat ik daar een mail naar toe kan sturen..hoop dat hij mij ook kan helpen..
Hr. grauw,
K heb ook lening van interbank,gaarne advies hoe ik kan meedoen en een schatting van de kosten. Hartelijk dank
A. Uden
Dag mr graauw,

kunt u mij ook advies geven over Interbank heb dezelfde problemen

mvg
Reputatie 7
Badge +7
Hoi @gggraauw,

Zoals je ziet zijn er nog een hoop mensen nieuwsgierig naar jouw ervaringen. We hopen je dan ook snel weer terug te zien hier op het forum.
Reputatie 1
Badge
Hallo Gsy,

Er word op dit moment hard gewerkt om alle krachten te bundelen, meer kan ik er nog niet over zeggen.

Ik kan u verzekeren dat ik persoonlijk er alles aan zal doen om iedereen hun geld terug te laten betalen door Credit Agricole en alle dochterondernemingen.

Wordt vervolgd,

Met vriendelijke groet,

Gerard de Graauw
Oke graauw bedankt ik hoor het wel
We zitten in het zelfde schuitje en moeten roeien. Ribank een voorstel gedaan en we verwachten binnenkort een antwoord. Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat. Aangezien veel mensen nu hun krachten bundelen is de druk hoog. We vinden de heer Graauw een moedig man.
Fijn dat je de moeite neemt om @Kaal7 verder op weg te helpen @gggraauw. Samen sta je immers sterker dan in je eentje. 💪🏼

PS Ik heb de persoonsgegevens uit je bericht verwijderd in verband met privacygevoeligheid. Mocht @Kaal7 het e-mailadres nodig hebben, dan kunnen jullie deze via privéberichten uitwisselen.Hallo Gsy,

Er word op dit moment hard gewerkt om alle krachten te bundelen, meer kan ik er nog niet over zeggen.

Ik kan u verzekeren dat ik persoonlijk er alles aan zal doen om iedereen hun geld terug te laten betalen door Credit Agricole en alle dochterondernemingen.

Wordt vervolgd,

Met vriendelijke groet,

Gerard de Graauw

Dag meneer de Graauw,

Ik vroeg me al af waarom de Ribank ons in een keer een voorstel deed. Nu weet ik het. Woon al een tijdje in het buitenland en kan daar geen Nederlandse programm´s zien. Heb vol verbijstering nu het geheel bekeken op het net. Ons geval is hetzelfde, zal me benieuwen hoe het verder gaat. Mij hebben ze bijna naar de finciele afgrond geholpen. Ben zelfstandig en moet als het kan annoniem blijven.
Natuurlijk kan er altijd gemaild worden. U bent een moedig man en ook ik sta volkomen achter de akties die gaan komen. Heb gisteren een gesprek gehad met de advocaat in Enschede. Vanwege mijn werk ken ik dit kantoor.

Met vriendelijke groet,
A..

Reageer