Consumentenbond.nl

Yarden brief over beperking uitvaartverzekering

• 2 juli 2019
  • 54 reacties
  • 6969 Bekeken

Wij hebben zonet een brief van Yarden ontvangen waarin doodleuk gemeld wordt dat de mededeling uit 2007 (!) over de omzetting van mijn pakketpolis naar een sommenpolis onjuist was. Ik blijk nog een pakketpolis te hebben, die in principe de kosten van mijn toekomstige uitvaart dekt. De brief vervolgt met de mededeling dat de kosten van een uitvaart dermate zijn gestegen dat Yarden die niet meer kan betalen. Ik kan nu kiezen uit de mogelijkheid om
a) zelf sparen
b) niks doen
c) opzeggen (levert een schijntje op..)
Dit kan toch niet waar zijn? Eerst komen ze nu pas, na 12 jaar, met de mededeling dat de omzetting niet gelukt was en vervolgens dat er geen geld meer is voor de financiering van mijn uitvaart, mocht het zover komen. Dat kan toch niet zomaar?! Dan ben ik toch al die jaren bedonderd? Moet ik nu snel eieren voor mijn geld kiezen en het restantbedrag claimen, of ‘het verzekerde bedrag’ (bijna het dubbele) bij Yarden laten staan met het risico dat Yarden dadelijk alsnog failliet gaat..

54 reacties

Badge +8

:point_right:  De Consumentenbond heeft Yarden in een brief gesommeerd de versobering van het natura-uitvaartpakket terug te draaien. Volgens de Consumentenbond is die maatregel onrechtmatig. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Reputatie 7
Badge +7

Het is nu dus afwachten wat de Consumentenbond bereikt. Wellicht komt er zo toch nog iets goed uit deze bijna jaarlange topic. Ik heb uiteraard veel over Yarden gelezen, maar ik ben niet bij Yarden verzekerd, dus weet er niet het fijne van. Ik ben bij Ardanta verzekerd, dat is van ASR.  Maar daar en bij andere verzekeringen staan ze niet meer te springen natura uitvaartverzekeringen aan te gaan. De uitvaarten zijn te duur geworden en de maatschappijen kunnen het niet meer betalen. Het is bij vele verzekeringen zo alsmede bij vele pensioenen. Je kan je er tegen verzetten, maar of het veel zin heeft ??? Groet Leo.

Wellicht komt er zo toch nog iets goed uit deze bijna jaarlange topic.

Dat, of ze gaan toch failliet en iedereen kan fluiten naar z'n centen. 

Reputatie 7
Badge +7

De consumentenbond is anders aardig positief. Het heeft wel even geduurd, maar ik ben toch benieuwd of ze nog wat bereiken.. Voor de gedupeerden hoop ik het altijd wel, ook al kan je op je klompen natellen hoe zoiets werkt. Enigszins gedwongen omdat wij, mijn vrouw en ik, met tweeën overblijven, hebben we toch zo'n begrafenisverzekering/uitvaartverzekering afgesloten. Om van alle financiële rompslomp af te zijn (althans gedeeltelijk). Maar veel te kiezen valt er (nergens) meer, uit betalen in geld, daar komt het meestal op aan. Dat moet je dus alles wat je te kort komt zelf aanvullen en daar gaat het overal naar toe.mof bij faillissement helemaal niets.

Reageer