Consumentenbond.nl

Yarden Reclame

• 7 november 2015
  • 27 reacties
  • 1605 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Wat vinden jullie van de laatste Yarden reclame?

Yarden kwam wel vaker negatief in het nieuws, maar hun laatste reclame schoot mij dusdanig in het verkeerde keelgat dat ik dezelfde avond nog mijn lidmaatschap heb opgezegd.

Bekijk de reclame hier: https://youtu.be/qFSvd7OYhqE

27 reacties

Deze reclame is echt verschrikkelijk. en het word ook nog eens uitgezonden als kinderen kijken. tussen de kinderprogramma's door. bha
Deze reclame is echt verschrikkelijk. en het word ook nog eens uitgezonden als kinderen kijken. tussen de kinderprogramma's door. bha

Geplaatst door markiep op Nov 8, 2015.
Reputatie 2
Badge +4
Het is een tv reclame

Google maar op Yarden reclame, commentaar vind je bij de eerste de beste link mét het filmpje.En kennelijk struikelen er meer over.

Bij mij zijn er grenzen overschreden, de eventuele financiele gevolgen neem ik voor lief.Maar in mijn geval zal dat wel mee vallen.

Yarden is een uitvaart verzekeraar.

Wat vinden jullie van de laatste Yarden reclame?

Geplaatst door Free Spirit op Nov 7, 2015.

Welke reclame? Print, radio, TV, bioscoop......? Heeft u een link?

Wanneer je naar de kwaliteit van reclame gaat om iets wèl of niet te kopen, zou ik niet eens meer kunnen overleven! en kan me daarop dus beslist niet vastleggen. Mij is overigens nog nooit een Yarden-reclame opgevallen en weet helemaal niets over dit product!

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Nov 7, 2015.
Wat een verschrikkelijke reclame zeg!! Deze is echt veel te direct! Ik irriteer me mateloos en het is pas de tweede keer dat ik hem voorbij zag komen. Kan deze reclame niet van de buis gehaald worden??
Misschien ben ik een apart geval maar deze reclame vind ik niet normaal.

Yarden is wel de laatste waar ik door deze reclame naar toe zou gaan.

Dood bespreekbaar maken kan ook op een manier waarbij je mensen die een dierbare zijn verloren niet keer op keer extra pijn bezorgt door deze reclame .

Nogmaals vind dit niet normaal.
Wat een negatieve reacties op deze reclame met Adelheid. Ik vind het een prachtig gedicht. Heel direct maar juist daarom zo prachtig, vernieuwend, open en vol gevoel.
Mijn moeder vindt die commercial ook heel naar. Ze denkt erover om de verzekering op te zeggen. Waarom denkt Yarden niet beter na? Of is het juist de bedoeling dat mensen weglopen?
Ik vind dit een hele goede reclame, het zet je wel aan het denken of je alles rond een uitvaart wel hebt geregeld voor jezelf, zodat niet je nabestaanden dit voor hun kiezen krijgen bij het overlijden.
Het is een humorloze reclame met een treurig muziekje. Misschien is het beter om niet meer te reageren. Want er zijn mensen die beweren dat slechte reclame ook reclame is omdat het aandacht genereert.
Reputatie 2
Badge +4

Het is een humorloze reclame met een treurig muziekje. Misschien is het beter om niet meer te reageren. Want er zijn mensen die beweren dat slechte reclame ook reclame is omdat het aandacht genereert.

Geplaatst door Beer020 op Nov 12, 2015.

Ik denk niet dat opzeggen het doel van de reclame is.Ik heb inmiddels de bevestiging van de opzegging binnen.Dat Yarden met deze reclame de nodige weerzin opwekt is wel duidelijk.
Zeker weten, ik denk dat ik de was alleen nog met groene zeep kan doen als ik alleen wasmiddelen zou willen gebruiken die geen irritante reclame maken.
Mijn moeder heeft Alzheimer. Deze reclame enkele malen per dag horen en zien is iedere keer weer een confrontatie met deze enorme k * ziekte. Voor de zieken zelf maar ook voor alle naasten. Ik vind het buitengewoon kwetesend en ongepast om op deze manier je product aan de man te willen brengen. Meteen van de buis halen zou ik zeggen!!
Reclame van yarden moet verwijderd worden. Deze reclame is echt afschuwelijk.. mijn vader had Alsheimer maar in die periode dat hij nog goed was wist hij heus wel wat er gebeuren moest bij zijn begravenis.. dus dat iemand geen wensen heeft met Alsheimer is bijzonder pijnlijk.. Echt pijnlijk..

Voor nabestaande is dit hartverscheurend door dat mensen met Alsheimer als nutteloze mensen wordt beschouwd. Echt vernederend..!! Ik ben blij dat ik geen klant ben anders had ik smartegeld gevraagd voor deze misselijkmakende reclame.
Ik begrijp dat het voor sommige mensen pijnlijk is om deze reclame te zien. Ik vind echter zelf dat het wel een goede manier is om het onderwerp onder de aandacht te brengen. Er zou naar mijn mening door mensen iets meer moeten worden nagedacht over dit thema. Ik heb recent meegemaakt dat iemand in mijn omgeving kwam te overlijden, maar die niks had geregeld voor haar afscheid. En dit zorgde voor veel stress bij de nabestaanden.
Geweldige reclame! Goed dat doodgaan en de uitvaart op deze manier bespreekbaar worden gemaakt.
Ik zie toevallig net dat de reclame van Yarden de Loden Leeuw 2015 heeft "gewonnen".. De reactie van Adelheid bij Radar vind ik wel een beter beeld geven waarom de reclame is geworden zoals hij is. Deze kan je hier terugkijken: http://www.radartv.nl/sites/lodenleeuw/lodenleeuw2... ( start bij 30:22 min). De manier waarop ze het leeuwtje uitreiken vind ik zelf overigens een beetje smakeloos, wat vinden jullie daarvan?
Duidelijke reclame over een onderwerp waar veel nabestaanden mee te maken hadden/ hebben.

Het blijft toch nog steeds een moeilijk onderwerp voor veel mensen.
Reputatie 1
Badge
Ik vind dat de dood bespreekbaar moet zijn, maar niet via de agressieve reclame van Yarden.

Er wordt iets opgedrongen!!! iedereen moet zelf weten hoe ze afscheid willen nemen en hoe ze dat doen. En niet opgelegd via de belachelijke reclame van Yarden die je dankzij de media dwingt om maar de kiezen voor Yarden en hun aanbevolen manier van omgaan met de dood.

Dus alstublieft geen reclame van begravenisondernemers. en zeker niet van Yarden.
Reputatie 2
Badge +4
Misschien dat de hr van Rheenen iets minder boven op elke reactie kan gaan zitten?

Met al die vet gedrukte reacties komt het heel erg dominant over dat alleen zijn mening telt.
Ja hoor, daar gaan we weer! We moeten vooral onze ogen gesloten houden voor het leven. Niet willen weten dat mensen ziek worden en uiteindelijk doodgaan. Soms vroeg, soms laat, soms ellendig en heel soms vredig. Iedereen heeft wel eens 'ellendig' in zijn omgeving meegemaakt. Kanker, alzheimer en plotselinge dood, ook in mijn familie is dit voorgekomen. Worden er nu wonden opengereten als ik naar de Yarden reclame kijk? Nee, hij valt mij op door de veelheid aan voorbeelden van afscheid nemen (op de achtergrond). Prachtig. Kijken er kinderen? Ja? Fantastisch! Wat ze zien is wat er gebeurt nadat in games, films en boeken de zoveelste moord heeft plaatsgehad, want daar mogen ze natuurlijk wél naar kijken, hypocriet als we zijn. In wat voor maatschappij leven we dat massamoord, doodslag, oorlog en gevechten geen probleem zijn voor kinderen en waar een stukje over wat-er-na-de-dood-gebeurt tot zulke heftige reacties lijdt.

Yarden is een verzekeringsmaatschappij, vroeger ontstaan uit twee verenigingen die zich met begraven en cremeren bezig hielden. Een daarvan was de Arbeidersvereniging voor Lijkverbranding. Lijkverbranding! Gelukkig dat er geen kinderen meelezen. Doel van de reclame? Naamsbekendheid met als gevolg daarvan uiteindelijk verkoop van verzekeringen en het maken van winst (niet met commerciële uitgangspunten). Laten we niet denken dat er een maatschappelijk doel speelt, al zou dat bij Adelheid Roosen wellicht een beetje mee hebben kunnen spelen.

*Mocht je last hebben van opgereten wonden als je naar de Yarden reclame kijkt of wanneer iemand het woord kanker, alzheimer of hartstilstand gebruikt raad ik je aan psychische hulp te zoeken, om je terug te laten brengen naar de realiteit van alledag. Van leven ga je namelijk dood.

Deze tekst is eerder verschenen onder de titel 'doodgewoon' op:jeroengeerts.blogspot.nl
Ik vind het een hele goed reclame, we gaan toch allemaal dood!
Reputatie 2
Badge +2
Dit is inderdaad walgelijk. Trouwens de reactie van "Mantelzorger" kan ik heek goed begrijpen. Zelf werk ik één dag in de week als vrijwilliger op een zorgboerderij voor alzheimerpatienten en andere vormen van dementie.

Ik heb niets tegen het bespreekbaar maken van de dood, ook niet bij mensen met een vorm van dementie maar dit stuit me tegen de borst . Ik denk dat veel mensen die binnen hun gezin daadwerkelijk te maken heeft met de dood hierdoor diep gekweld kunnen zijn. Ik denk trouwens dat zij reeds lang al bezig zijn met de dood en dat is al moeilijk genoeg.

Dat Yarden de loden leeuw heeft gewonnen is te verwachten. Maar dat zal Yarden een zorg zijn want ook hiermee komen zij flink onder de aandacht en dat is precies hun bedoeling. Volgens mij zijn er meerdere bedrijven die bewust een dergelijke reclame lanceren. Volgens mij zou het verstandig zijn deze Loden Leeuw af te schaffen omdat het op deze manier volkomen zijn goed bedoeld doel mist.

Ik dacht trouwens dat elk reclame filmpje door de Reclamecode-commissie werd bekeken.

Zinvoller is een dergelijk bedrijf met negatief commentaar op een andere manier onder de aandacht te brengen bijvoorbeeld de betreffende reclame bureaus duidelijk te laten weten dat hun product geen goed product is
Goede reclame is de realiteit, en denkt men dat kinderen geintereseerd zijn als deze reclame verschijnt ?
mooie poging om een taboe een beetje te doorbreken.
Reputatie 6
Badge +5
Heb deze reclame voorbij zien komen maar er niets van onthouden. Wel van het informatieve "The funeral makers" van de BBC, onlangs uitgezonden op België 1. Over dit onderwerp wordt veel te weinig informatie verstrekt. Ik zou wel eens willen weten in hoeverre je in Nederland "zelf vorm kunt geven" aan je uitvaart. Met een uitgebreide familie en bijbehorende uitvaarten heeft mij hoofdzakelijk de starheid van de branche getroffen. Van het met afschuw uitgesproken "U gaat toch niet zingen, hè?" bij de keuze van een psalm als uitvaartmuziek tot het nog even afstemmen van de meerkosten met de kersverse weduwnaar tijdens de koffiemaaltijd na de begrafenis. En altijd met een onverbiddelijk tijdschema. De branche heeft ongetwijfeld last van de geslonken renteinkomsten op de vooruitbetaalde premies, maar dat zou ook aanleiding kunnen zijn tot een wat fantasievoller product voor degenen die er extra voor willen betalen. Dat de premie bij afsluiten van een uitvaartverzekering voor de rest van je leven zou gelden leek mij 25 jaar geleden al een onhoudbaar verkoopargument en het heeft mij doen afzien van deze mogelijkheid. Sindsdien is er gelukkig wel een jongere nicht met uitvaartverzorging als nevenberoep en aan wie ik de vormgeving graag overlaat.

Reageer