Consumentenbond.nl

Zonder rechtsbijstand een bank aanpakken ?

• 13 september 2019
  • 4 reacties
  • 231 Bekeken

Badge
van 2012 tot eind 2017 een eigen horecabedrijf gehad . Met een rekening courant bij ING .
Begin 2017 wisten wij al dat het bedrijf ging stoppen en heb ik ING verwittigd per wanneer dat zou zijn . Eveneens met de vraag op welke manier ik de openstaande limiet van 10.000 euro zou kunnen / mogen betalen . WIj hadden zelf in gedachten in termijnen . Tijdje niets gehoord waarop ik wederom netjes een brief heb gestuurd met het hele verhaal erin . Ook heb ik vermeld dat het bedrijf per 1 november ging sluiten maar dat de vof nog tijdelijk zou blijven staan ivm een gedeelde boekhouding ( met ander stel ) en de verwerking daarvan . Wederom niets gehoord . Tot ik op een dag in 2018 een brief kreeg dat ik mij aan meerdere sommaties niet had gestoord en of ik wel per direct de 10.000 terug zou willen storten . ( deze brieven waren volgens hun zeggen naar het bedrijfspand gestuurd waar vanaf 1 november wij al niet meer waren ) en de nieuwe eigenaar heeft geen post ontvangen van ING daar . ( vreemd toch ? ) direct contact gezocht met ING en meteen gevraagd of de betaling in termijnen mocht .Hele tijd later kreeg ik van ing bericht dat Ing wilde hier wel aan mee werken maar had het al uit handen gegeven aan een Incasso bureau . Daar contact mee opgenomen en verder alles mee afgehandelt . Tot ik op zoek ging naar mogelijkheden voor een krediet mbt het terugbetalen van de schulden . Bleek dat of het incassobureau of ING mij een BKR achterstandscodering heeft aangesmeerd waar ze elkaar de schuld van geven . Met twee ING medewerkers gesproken en men zei dat wij wel heel hard werden gestraft en dat het niet klopt en dit is gebeurt terwijl ik allang kontakt heb gehad met ING . Dus terwijl ik hier netjes een oplossing voor had gevonden mbt een evt lening gooit of ing of de incasso mijn glazen in en al helemaal om een nieuw leven op te willen bouwen . Zelfs een ING baliemedewerker vertelde mij dat als ING niet me werken dat ik maar mijn rechtsbijstandsverzekering moest inschakelen en dan komt nu het kromme , die kunnen mij niet helpen dat het een zakelijke kwestie was en ik een prive rechtsbijstand heb . Dus heb ik geen schijn van kans om deze lui aan te pakken . Ze vergooien mijn kans op een fatsoenlijke gezonde financiele toekomst terwijl het niet nodig was . Is hier nog iets aan te doen ?ING ontkent dat ze fouten gemaakt hebben in de correspondentie overigens

4 reacties

Ik geef je weinig kans. Ten eerste: brief? Geen aangetekende brief? Dat noem ik omdat ik nou niet bepaald een hoge dunk heb van PostNL maar vooral omwege het "leugentje om bestwil": jij kan niet aantonen dat jouw schrijven op zijn bestemming is gearriveerd. Ofwel (pak dit niet persoonlijk op!): "Welnee, mijnheer heeft ons nooit brieven gestuurd en verzint maar wat!". Jij kan dat argument niet ontzenuwen zonder bewijs van schrijven (= aangetekende brief).

En wat ING betreft... ik zal je daar niet inhoudelijk mee lastig vallen maar ook daar heb ik niet echt een hoge dunk van.
Reputatie 7
Badge +6
Voelt als zeer onrechtvaardig . Blijkt maar weer uit dat banken ondanks beloften in het verleden zich nog steeds regelmatig zeer klantonvriendelijk opstellen. Er zijn waakhonden als KIFID en AFM die je kunt raadplegen of gebruik maken van Klachtenkompas ( zie onder aan de pagina ). Of het wat oplevert kan tijd kosten en is onzeker.
Badge
Ik geef je weinig kans. Ten eerste: brief? Geen aangetekende brief? Dat noem ik omdat ik nou niet bepaald een hoge dunk heb van PostNL maar vooral omwege het "leugentje om bestwil": jij kan niet aantonen dat jouw schrijven op zijn bestemming is gearriveerd. Ofwel (pak dit niet persoonlijk op!): "Welnee, mijnheer heeft ons nooit brieven gestuurd en verzint maar wat!". Jij kan dat argument niet ontzenuwen zonder bewijs van schrijven (= aangetekende brief).

En wat ING betreft... ik zal je daar niet inhoudelijk mee lastig vallen maar ook daar heb ik niet echt een hoge dunk van.

Dank u voor het antwoord , is ook zo alleen is hun eigen correspondentie ook per post geweest en hier is ook geen bewijs van . Is nooit iets aangekomen op het bewuste adres . En als ze echt zo slim zijn bij de ING dan hadden ze het na het uitblijven van reacties van mij ook naar mijn huisadres kunnen sturen . Ben immers privé al mijn hele leven klant bij hun
Badge
En mooiste is nog dat ik ook nog is een paar duizend euro teveel aan rente betaald heb over de afgelopen jaren . Een boevenbende dat is het

Reageer