Consumentenbond.nl
Vraag

Zonnepanelen en een eigen bedrijf starten

• 30 september 2019
  • 1 reactie
  • 321 Bekeken

Een maand geleden hebben wij zonnepanelen gekregen op ons dak.
Als het goed is kan ik de BTW terugvragen.
De energierekening staat op mijn naam, dus ik ga het terugvragen en krijg dan als het goed is een BTW nummer.

Nu is het zo dat ik mij graag in wil schrijven bij de KvK ivm het starten van mijn eigen bedrijf.
Eigenlijk zou het handig zijn als dus alles op naam van mijn man stond ivm de BTW teriggave van de zonnepanelen, alleen kan ik niet nu overstappen van energieleverancier, dit kan pas in januari weer, ik heb een jaarcontract.

Maar nu is mijn vraag: mag ik nu de BTW terugvragen van de aanschaf van de panelen en dan vanaf januari het energiecontract overzetten op naam van mijn man, zodat daarna alles van die BTW dan weer op zijn naam komt, ipv op mijn bedrijf?

Ik krijg een kleine onderneming waarbij ik naar alle waarschijnlijkheid val onder de kleine ondernemersregeling. Als de panelen op mijn naam blijven staan, en ik lever teveel terug in combinatie met wat ik verdien, kan dat net ongunstig uitpakken, of heb ik dat verkeerd?

Wat is hierin handig? Is er iemand die mij hierover kan adviseren?

1 reactie

Badge +7
Hi @Gebruiker1569688099, dank voor je vraag en welkom op de Community! 🙂
Heb je deze pagina van onze website al eens bekeken? Hier vind je meer informatie over terugvragen van btw bij aankoop van zonnepanelen.

Reageer