Zorg en Zekerheid onterechte kosten berekend

• 8 June 2018
  • 1 reactie
  • 260 Bekeken

Begin dit jaar een rekening van Zorg en Zekerheid voor € 199,20 gekregen waarvan € 175,68 betrekking had op een behandeling in 2017 (waarvoor mijn eigenrisico al opgemaakt was). Volgens klantenservice was dit 'bij meerdere mensen' gebeurd. Ook bij de vriendin die Z&Z mij had aanbevolen, hoor ik nu. Zij heeft haar foute rekening uit verkerd geplaatste vertrouwen gewoon betaald. Er is geen poging gemaakt vanuit Z&Z dit recht te zetten bij haar. Bij anderen misschien ook? Check het even als je bij Z&Z zit. Ik heb gevraagd om een nieuwe, correcte rekening en dit is telefonisch toegezegd, maar ik heb het nooit gekregen - alleen een herinnering, kopieen van de oorspronkelijke (foute) rekening en uiteindelijk een aanmaning voor het restende bedrag van €23, 52. Consumentenbond gebeld, te horen gekregen dat ik het beter kon betalen om extra kosten te vermijden, maar 'onder protest' en mijn klacht in te dienen bij St. Klachten en Verschillen Zorverzekeringen (SKVZ). (Bedankt voor het advies, CB!) Ik heb Z&Z laten weten dat ik dit ging doen, en terwijl ik nog bezig was, heb ik eindelijk een mail gekregen waarin duidelijk vermeld stond dat ik de € 175,68 niet hoef te betalen. (Nog geen correct, aparte rekening voor € 23, 52 - omdat dat volgens klantenservice 'niet kan'.) Wens jullie succes met klanten'service'.

1 reactie

Badge +1

Zorg en zekerheid is uit de plaats Leiden en heel moeilijke verzekering: bij meerder mensen ook betalingsachterstanden gecreëerd:

no pay no cure 

zekerheidsbestaan afgenomen 

Is erg zwaar onderwerp, hier heb je bijna een vrijwillige freelancer voor nodig om dit soort verstoten mensen binnen de samenleving te houden.

Is gevaarlijk dit soort verstotingen, in andere landen is onder dwang niet toegestaan. Ik snap niet hoe je in leiden meerdere verzekerden kan opdwingen aan iets wat iemand niet heeft voor je. 

Reageer