Annuleren vakantie na 1 juni

• 8 May 2020
  • 5 reacties
  • 572 Bekeken

Goedendag, wij hebben voor de corona crisis een weekendje weg geboekt van 12 tot 16 juni. In totaal voor 18 personen op een vakantiepark. Toen de lock down periode ingelast werd hebben wij overleg gehad met het vakantiepark wat te doen. Omdat de vakantie buiten de 1 juni regeling viel, konden we nog niet veel regelen, ook werd er nog geen geld teruggeboekt of een voucher aangeboden. Nu gaat vanaf volgende week langzamerhand alles weer open maar wij vinden het nog steeds niet verantwoord om met zoveel personen een weekendje weg te gaan. Meerdere malen contact gehad maar nu wordt er aangegeven dat de vakantie gewoon kan doorgaan om de regels versoepeld zijn. Wij kunnen nog wel annuleren maar dan krijgen we maar 15% van het bedrag terug. 

De vraag is kan het vakantiepark die zo stellen? Er wordt nog steeds aangeraden om niet te reizen, niet met grote gezelschappen samen te zijn etc. 

Kunt u ons hiermee helpen?

5 reacties

Waar leest u dat er afgeraden wordt om tegen die tijd te reizen of in een vakantiehuisje te verblijven? Voor het park geldt dat als ze open mogen een boeking een boeking is, die gaan u niet toestaan kosteloos te annuleren.

Badge

@A. Deen u bent dezelfde die mij heeft geadviseerd dat annulering van mijn reis naar Baskenland niet zou kunnen ook al had KLM geannuleerd.

Klopt dus niet ik heb met tussenkomst van rechtsbijstand ILT gewoon alles terug gekregen.

Bij overschrijding groepsgrootte van huisjes kan de verhuurder niet leveren wat wordt gevraagd nml.  accommodatie voor een groep. Het is dan de huurder die coulant is wanneer omboeking wordt geaccepteerd.

Je hoeft het als huurder niet te accepteren 

@Paulo57 Het basisprincipe blijft dat als u annuleert u betaalt en als de verheerder (moet) annuleren hij betaalt.  Heel fijn voor u dat de overheid toen besloten heeft dat groepsgroottes beperkt moesten worden, en nog veel belangrijker, ook aangekondigd heeft te zullen handhaven en gedreigd heeft met forse boetes voor verhuurders. Tegenover uw succesje staan anderen die de regels niet zo gunstig gezind waren en nu wel met lege handen staan. Het geluk is ...., zullen we maar zeggen.

Badge

@A. Deen er is hier geen sprake van geluk. Uw stelling dat degene die annuleert zou moeten betalen is aantoonbaar onjuist. 

Uw adviezen om te berusten dat je je geld kwijt ben wanneer je een reis of hotelboeking zou annuleren is opmerkelijk te noemen. Uw naam duikt steeds op met dit advies.

Mijn advies is om te vertrouwen op de juristen van consumentenbond en in mijn geval ook Centraal Beheer. 

Het is weldegelijk mogelijk om je geld terug te krijgen. Bij mij is het niet bij 1 maar bij 3 verschillende boekingen gelukt. 

Zeker bij pakketreizen is het minder ingewikkeld geworden nu er jurisprudentie is gevormd.

@A. Deen er is hier geen sprake van geluk. Uw stelling dat degene die annuleert zou moeten betalen is aantoonbaar onjuist. 

Interessant, vertelt u eens, wie betaalt er dan als u iets annuleert en de voorwaarden niet al stellen dat u kosteloos mag annuleren?

U zult mij overigens nooit zien zeggen dat u ergens in moet berusten, het minste dat u kunt proberen is een beroep op coulance en bijvoorbeeld in het verhaal hierboven heeft u niet geannuleerd maar is het park gedwongen geweest te annuleren.

Begrijpt u het verschil?

Reageer