Consumentenbond.nl

Belvilla doet niks, klachtenregen op internet

• 4 juni 2020
  • 3 reacties
  • 303 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Als je op diverse websites zoekt naar klachten over Belvilla dan is het daar kennelijk goed mis.
Ook voor onze boeking.
Wij, groep van ca. 10, hadden een huis gereserveerd. In maart zagen we de coronaproblemen al aankomen en besloten op tijd te annuleren. Volgens de expliciet in de overeenkomst vermelde voorwaarden waren we daarvoor ruim op tijd en de kosten bedroegen 10%, dat was nog wel te overzien. We hadden inmiddels iets meer dan 10% aanbetaald en zouden dus nog geld terugkrijgen. Op een mail kwam geen reactie. Daarom maar een aangetekende brief gestuurd. Omdat er maar één fysiek adres op de website staat om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te kunnen sturen moest die brief naar Zwitserland. Daarna bleef Belvilla niet regaren op e-mails. Ze dreigden de boeking te annuleren maar bovenal stuurden ze gewoon nog een rekening zonder te reageren op onze communicatie. Ook op e-mails daarna is tot op de dag van vandaag niet gereageerd.
Wat kan de consumentenbond hier betekenen?

P.s. de keuze die ik hierboven moet maken tussen vraag of gesprek is me onduidelijk. Als ik 'vraag’ kies, krijg ik dan geen gesprek? Als ik ‘gesprek’ kies mag ik dan niks vragen?
Ook de keuze hieronder is een onmogelijke.

3 reacties

Wat kan de consumentenbond hier betekenen?

Wat u denk ik zoekt is contact met de afdeling advies. Die kunt u het beste bellen tijdens kantooruren. 

Badge +8

Wat een vervelende situatie, @Harrie LPP! Ik zou, zoals A. Deen, ook al suggereert even contact opnemen met mijn collega's. Je bereikt hen op werkdagen van 9 tot 17 uur via 070 445 45 45.

Voor wat betreft je vraag over het verschil tussen een gesprek of vraag als topic:

P.s. de keuze die ik hierboven moet maken tussen vraag of gesprek is me onduidelijk. Als ik 'vraag’ kies, krijg ik dan geen gesprek? Als ik ‘gesprek’ kies mag ik dan niks vragen?
Ook de keuze hieronder is een onmogelijke.

Je krijgt in beide gevallen een gesprek. Het verschil is dat wanneer je voor ‘Vraag’ kiest, je ook een Beste Antwoord kunt aanvinken. Prima dat je in dit geval voor een gesprek gekozen hebt. :relaxed:

Februari 2020 huisje geboekt via Belvilla voor Paas weekend 2020. 7 april 2020 geannuleerd vanwege corona. Voucher niet ontvangen. Daarna begint de ellende!! Want dat is het! Klantenservice telefonisch gepoogd te benaderen, totaal tussen de 6 en 7 klokuren in de wacht met de tekst “u wordt zo spoedig mogelijk geholpen”! Nooit dus!! Dan uiteiendelijk na heel veel mailen, gebeld door iemand van de klantenservice. Zo waar, ik dacht dat het wellicht opgelost zou zijn. Echter 1 dag later wordt de juiste nieuwe boeking voor Paasweekend 2021 met gebruik van voucher, weer geannuleerd door Belvilla zelf, zonder opgaaf van redenen.

Inmiddels 2 aangetekende brieven verder, nul reactie!

Reageer