Van 1 mei tot en met 4 mei zouden wij met de kinderen en hun opa en oma bij Centerparcs verblijven. We hadden het volledige bedrag al vooruit betaald.
Toen de corona maatregelen in Nederland er voor zorgden dat uiteindelijk ook de vakantieparken hun deuren moesten sluiten (hier hebben ze nog lang mee gewacht overigens) kregen wij te horen dat we bericht zouden worden via de website. Hier stond vervolgens dat de parken in Nederland op 28 april weer open zouden gaan.
In de tussentijd werden de signalen vanuit het kabinet steeds duidelijker dat er geen grote wijzigingen zouden komen in de bestaande maatregelen. De kans leek dan ook ontzettend klein dat de vakantieparken op 28 april hun deuren weer zouden kunnen openen. Na de persconferentie van 21 april heb ik daarom opnieuw contact opgenomen met Centerparcs. Ik belde naar het desbetreffende park en hier werd aangegeven dat mijn verblijf inderdaad niet kon doorgaan. Ik zou geïnformeerd worden over een voucher. Ik gaf aan dat ik niet akkoord wilde gaan met een voucher. Wie weet immers hoe lang dit nog gaat duren? En ondanks dat ik het een vervelende situatie vind voor alle reisorganisaties en vakantieparken, vind ik het onterecht dat het geld van klanten wordt gegijzeld. Wanneer ik krap zit kan ik ook geen waardebonnen uitdelen. Maar goed dat terzijde.
Ik werd doorverwezen naar een algemeen nummer waar ik geholpen zou worden. Ik heb min. 20 minuten aan de lijn gehangen en naar een bandje geluisterd. Er werd niet aangegeven hoe lang de wachttijd was of hoeveel bellers er voor mij waren, dus na 20 min. heb ik opgehangen en teruggebeld met het park. Zij gaven mij vervolgens een website waar ik mijn klacht mocht indienen. De dag daarna had ik al een reactie!
Beste gast,
Center Parcs volgt de richtlijnen van de overheden in elk land. Vanaf maandag 16 maart 2020, 12.00 uur zijn al onze vakantieparken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk gesloten. Op basis van de huidige situatie gaan onze parken weer open op:
Belgische parken: Dinsdag 12 mei 2020
Nederlandse parken: Dinsdag 28 april 2020
Duitse parken: Maandag 20 april 2020
Franse parken: Woensdag 30 april 2020
In deze bijzonder moeilijke situatie zijn wij op de hoogte van uw vragen over uw verblijf. Hieronder vindt u daarom de maatregelen die zijn genomen voor alle gereserveerde verblijven:
• Als u in deze periode in een van onze parken verblijft, ontvangt u een digitale voucher per e-mail ter waarde van het volledige bedrag dat u heeft betaald. U kunt deze voucher gebruiken om een nieuw verblijf te boeken uiterlijk 12 maanden na uw eerste aankomstdatum. Alle geplande verblijven tijdens de sluiting van onze parken worden automatisch geannuleerd.
• Als we u hebben gevraagd uw verblijf te onderbreken, ontvangt u per e-mail een digitale voucher die gelijk is aan het aantal resterende dagen van uw verblijf. U kunt deze voucher gebruiken om een nieuw verblijf te boeken uiterlijk 12 maanden na uw eerste aankomstdatum.
• Als je in het weekend van 13 maart 2020 in een van onze parken was, ontvang je een vergoeding voor de beperkte accommodatiecapaciteit van onze infrastructuren, inclusief Aqua Mundo. U bent ter plaatse geïnformeerd over de vergoedingen. U ontvangt een digitale voucher met een waarde die gelijk is aan het bedrag dat u per e-mail wordt meegedeeld. U kunt deze voucher gebruiken om een nieuw verblijf te boeken uiterlijk 12 maanden na uw eerste aankomstdatum.
• Als uw verblijf is gepland na de data van heropening van onze domeinen, neem dan contact op met onze adviseurs voor een verzoek tot wijziging of annulering.
• Indien u via een reisorganisator of reisbureau heeft geboekt, nodigen wij u uit contact met hen op te nemen.
U kunt op elk van ons rekenen om u te helpen bij het plannen van uw volgende vakantie, zoals we dat in het verleden altijd hebben gedaan.
We ontvangen momenteel een grote en ongebruikelijke hoeveelheid e-mail, dus beantwoord deze e-mail niet.
Bedankt voor uw begrip,
Tot ziens.
Groupe Pierre et Vacances- Center Parcs
Ik heb een aantal dingen uit de mail dikgedrukt. Waarom houdt Centerparcs vast aan de datum van 28 april? Vind er een versoepeling van maatregelen plaats op die datum waar ik niets van weet? Waarom zouden de parken dan weer open gaan? Of lees ik een standaard reactie die nog niet is aangepast?
En hoe kan het dat een organisatie die telefonisch niet bereikbaar is en via de e-mail een standaardreactie geeft maar mijn vraag/verzoek niet beantwoord. Hoe kan ik nu mijn geld terug vragen?
Heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Of moet ik gewoon afwachten en er op vertrouwen dat Centerparcs mij in hun “voucher mail” ook de optie tot terugbetaling aanbied?